הגל הראשון של ראש פינה

אחרי שנים של ניסיונות הצליחה קבוצת הכדורסל של הפועל ראש פינה לזכות באליפות מחוז צפון של ליגה ב’. לגל קאלו, שחקן ומנהל הקבוצה, שהוא גם עובד באתר שלנו, מניות נכבדות בהישג ואנו שמחים לארח אותו לראיון בפינת “ספורטאי החודש”.

קבוצת הכדורסל של הפועל ראש פינה התבשרה לפני כחודש על הכתרתה לאלופת מחוז צפון של ליגה ב’, בעקבות החלטת הנהלת איגוד הכדורסל לסיים את עונת המשחקים בכל הליגות, מלבד ליגת העל לגברים. אחד מהגורמים המרכזיים להצלחה של הקבוצה הוא מנהל האתר שלנו, גל קאלו, שבקרוב יחגוג יום הולדת 35.

קאלו, בן המושבה, נשוי להגר, משמש גם כמנהל הקבוצה ומשחק בשורותיה כרכז. למרות הזמן והמאמץ הרב שהוא מקדיש בעבודותיו באתר “גליל עולה” ובסטודיו EMS PLUS בראש פינה אותו הוא מנהל בשותפות עם מוטי כהן וטלי קוצ’ר, הזמן שהוא מקדיש לתחזוקת הזוגיות והעזרה להצלחתה של רעייתו – המנהלת ביד רמה קונדטוריית בוטיק, גל קאלו לא זונח את האהבה לכדורסל.

מאז שחזר לישראל בתחילת העשור הקודם, אחרי מספר שנים שבהן טעם מהחיים בקנדה, גל קאלו כמעט ולא החסיר אימונים ומשחקים של קבוצת הפועל ראש פינה – הן בליגה ב’ והן בליגה האזורית של הגליל העליון, תוך שהוא מקפיד לאורך השנים לקחת חלק מרכזי בארגון טורנירי פסח וסוכות המסורתיים – שמוקדשים בשנים האחרונות לזכרו של מאמן הכדורסל אריק אורגל ז”ל. 

אז איך גל קאלו, ייבדל לחיים ארוכים, מוצא זמן לעשייה, תורם את חלקו על הפרקט ומחוצה לו, איך הוא מסכם שנה מאוד מוצלחת עם הקבוצה? על כך בראיון שערכנו עמו בפינת “ספורטאי החודש”.

גל קאלו
שחקן נשמה בכל מסגרת, שאליה הוא משתייך. גל קאלו בטורניר סוכות 2019

איך הפכתם בשנה האחרונה מהקבוצה שמגיעה לבאר ולא שותה ממנה, לקבוצה שמסמנת וי על המטרות שלה, גם בליגה האזורית וגם בליגה ב’ – בהן הוכתרתם לאלופי הליגה?
“אין ספק שבשנים האחרונות היינו מאוד קרובים לזכייה ופספסנו הזדמנויות. הייתה לנו העונה קבוצה מאוד מוכשרת עם שחקנים מגוונים שכל אחד יכול “לתפוס” יום ולהוביל את רשימת הקלעים או להשפיע על המשחק. סגל השחקנים שלנו היה הטוב בליגה ובמשחקים רבים הראנו את העליונות שלנו על היריבות. בנוסף לכך, הסיכוי שלנו לזכייה עלה כיוון שהליגה הייתה מצומצמת בקבוצות וביריבות חזקות. שמח שידענו לצאת עם ניצחונות גם בערבים בהם לא שיחקנו בצורה מושלמת. כמובן שגם הקורונה סיימה לנו את העונה רגע לפני המשחק הקובע מול כרמיאל ובכך חתמה עבורנו את האליפות. היינו רוצים לזכות על המגרש, אבל רצה הגורל וסיימו לנו את הליגה בצורה כזו”.

איך אתה מסכם את העונה שהייתה בליגה ב’ מבחינה אישית ומבחינה קבוצתית?
באופן אישי היו לי תקופות טובות יותר וכאלה שפחות. אני חושב שהעומס בעבודה גם השפיע על הריכוז שלי באימונים ובמשחקים. כחודש לפני הקורונה דווקא שיחקתי טוב והיו לי מספרים יפים במשחקים, אך לצערי זה נקטע. מבחינה קבוצתית, העונה לדעתי הייתה מהחלשות שאני זוכר את הליגה הזו – למעט כרמיאל, לא היו קבוצות ברמה שלנו. השנה נרשמו רק 8 קבוצות סה”כ והוחלט על 3 סיבובים. מתוך 15 משחקים ששיחקנו, הפסדנו משחק אחד לכרמיאל, שגם הוא ברח לנו מהידיים בדקות הסיום אחרי ששלטנו ברובו. בגדול השגנו את הניצחונות, חלק בקלות וחלק פחות, אבל המאזן שלנו בליגה שיקף את היכולת של הקבוצה לעומת שאר הליגה ובהחלט היינו ראויים לזכות העונה”.

עונה קצרה, שמסתיימת עם תואר. שחקני הפועל ראש פינה יחד עם המאמן אופיר בלחנס ועם “הנשיא” אבי לוגסי – רכז הספורט במועצה המקומית ראש פינה

אם הליגה הייתה מתנהלת כסדרה, עד כמה אתה מאמין שהייתם שומרים על המקום ראשון וזוכים באליפות?
“אני חושב שהיינו במומנטום טוב עם 10 ניצחונות רצופים והיינו צריכים לפגוש את כרמיאל אצלנו בבית במחזור שבוטל עקב ההנחיות בתחילת הקורונה. מעריך שאם היינו מגיעים בסגל מלא וממוקדים כפי שהיינו לפני המשחק הזה, היינו מנצחים ומבטיחים את המקום הראשון בדך לזכייה באליפות”.

איך עברה עליכם תקופת הקורונה ואיך עוברת התקופה של הפוסט קורונה?
“מה שבטוח תקופת הקורונה עברה ללא פציעות, אבל עם קילוגרמים עודפים וכושר לקוי. אין ספק שהכדורסל היה חסר לכולנו מאוד. שמרנו על קשר בוואטסאפ של הקבוצה ושלחנו עדכונים כשהיו. הרצון לשחק גבר ככל שהזמן עבר, יחד עם הסדרה על מייקל ג’ורדן שגרמה לגעגועים עזים אף יותר. לצערנו טרם קיבלנו אישור לחזור למגרשים בגלל ההנחיות שמגבילות ספורט עם מגע. נקווה שהקורונה תיעלם ויאפשרו לנו לחזור לשחק. בינתיים אנחנו רק מפחדים יותר מהרגע שנצטרך לרוץ יותר ממגרש אחד בגלל מצב הכושר שלנו”…

בשנה האחרונה נכנסת לצד העבודה ב”גליל עולה” לשותפות בסטודיו EMS PLUS בראש פינה , בנוסף לזוגיות עשירה באהבה ושותפות. איך מוצא זמן גם כדורסל?
“אני מאוד אהבתי כדורסל כל חיי ותמיד דאגתי לשים אותו בעדיפות גבוהה, אפילו שמדובר בתחביב, כיוון שחשוב שכל אחד יעשה גם דברים שהוא נהנה מהם מעבר לעבודה ובית. זה בריא לצאת, לרוץ, להיפגש עם חברים ולעשות משהו שעושה טוב לנפש ולכושר. יש לי אישה מדהימה שתומכת – וגם מעודדת במשחקים מסוימים, שמאפשרת לי ליהנות מהתחביב שלי 3 פעמים בשבוע. בנוסף, סידרתי את הלו”ז שלי ושל העובדים בסטודיו כך שאוכל להגיע לכל אימון ומשחק, גם מבחינת מחויבות כלפי הקבוצה וגם כי אני באמת נהנה מהמשחק”.

בכושר שיא. גל קאלו באימון בסטודיו יחד עם רעייתו, הגר

שנה חלפה מאז שנכנסת כשותף עסקי בסטודיו EMS PLUS בראש פינה. איך אתה מסכם את פרק הזמן הזה מבחינה אישית?
“זו הייתה הזדמנות עסקית, שאני שמח שבחרתי להיכנס אליה כשותף בסטודיו. בזמן הזה הכרתי אנשים מקסימים ויש סיפוק גדול להעניק להם מוצר יעיל ואיכותי וגם שירות מכל הלב, והם מחזירים לנו באהבה ופרגון. יש משהו מיוחד בכך שאתה נותן לאנשים משהו שמשפר להם את איכות החיים, בין אם בירידה במשקל וחיטוב הגוף, ובין אם בטיפול בכאבים ופציעות. לא הייתי נכנס לשותפות עם כל אחד, ולשמחתי מצאתי שותפים מדהימים, בדמותם של טלי קוצ’ר ומוטי כהן, שהם כמו משפחה עבורי ואני יכול לסמוך עליהם והם עליי. בנוסף יש לנו מדריכים מקצועיים שנותנים מעצמם הכל למען הסטודיו והמתאמנים, ואנחנו מעריכים אותם מאוד”.

איזה שינויים עברו על הסטודיו בשנה הזו?
“בפרק הזמן שעבר מאז שהצטרפתי, הרחבנו את צוות המאמנים וכמות הלקוחות גדלה מאוד. אנחנו גם מפעילים 2-3 ימים בשבוע אימונים לעובדים במפעל כרמו-כרום בכרמיאל, אליו נחזור בתחילת יולי לראשונה מאז הקורונה. בקרוב אנחנו גם נפתח סטודיו נוסף בקריית שמונה שיהיה חלק מתוך מתחם הכושר והבריאות הגדול בגליל. אז בגדול אני מרוצה מהשינוי שעשיתי ומהחיבור לתחום ולאנשים בו. יש עוד תוכניות ושאיפות שאנחנו מקווים שיתממשו בעתיד, אבל הכל נעשה בקצב הנכון ובשיקול דעת. חשוב לציין ולהדגיש: כל זה לא היה קורה ללא עבודת הצוות המאומצת והמקצועית של שותפיי ושל צוות המדריכים”.

באיזו מסגרת נראה את הפועל ראש פינה בעונה הבאה? מה אתה צופה לקבוצה?
“כרגע, כפי שמסתמן, הקבוצה תוותר על העלייה לליגה א’ ובכלל על רישום לליגה ב’, כיוון שהרוב מעדיף לשחק בנחת 2-3 פעמים בשבוע, בלי הנסיעות הארוכות – ובעיקר ליהנות עם החבר’ה באולם בראש פינה. ייתכן ונקיים מידי פעם משחקי אימון מול קבוצות מהאזור שירצו. נראה שבעונה הבאה נעשה שינוי כיוון וניקח חופש מליגה סדירה מסיבות רבות ובעיקר בגלל שההנהלה והגרעין המרכזי של השחקנים בקבוצה מעדיפים לקחת שנה של הפסקה ולשחק לכיף. הקיץ הייתה צריכה להתקיים הליגה האזורית של הגליל העליון וכעת מחכים להתפתחויות מתי אפשר לחזור לשחק – ובהתאם לכך אם נצליח להרים שוב את הליגה, כדי לנסות לשמור על התואר בו זכינו בקיץ האחרון. כרגע אנחנו רק מייחלים לרגע שנוכל בכלל לשחק כדורסל. יותר מידי זמן שלא נפגשנו על הפרקט ורוצים להסיר את החלודה שהצטברה. בהזדמנות זו, אומר תודה וכל הכבוד למאמן אופיר בלחנס והשחקנים על עונה מוצלחת וכמובן לאבי לוגסי שדאג שהכל יתקתק. ובהזדמנות זו רוצה לאחל לכולם בריאות וחזרה מהירה למגרשים”.

ובכל זאת, באמצע השבוע שעבר הוכחתם שאתם לא טומנים ידכם בצלחת…
“מי שמכיר אותנו יודע שאנחנו אוהבים לאכול, יש כאלה ש”מאשימים” אותנו ברישום לליגה של איגוד הכדורסל, בשביל לאכול פיצה אחרי משחקי הבית ושווארמה או סמבוסק אחרי משחקי החוץ. בהחלט יש לנו חסך מהעונה הזו, אבל על דבר אחד לא ויתרנו וקיימנו את ארוחת סיום העונה המסורתית בביתו של ותיק שחקני הכדורסל בישראל, ד”ר קלין שפירא היקר. תמיד חשוב לסיים ולסכם את העונה עם החבר’ה, להגיד תודה לשותפים לדרך ובעיקר לאכול”.

גם הם צועדים על קיבתם. שחקני הפועל ראש פינה מתענגים על ארוחה בביתו של ד”ר קלין שפירא