הבראכה של אסעד

הכדורגלן אסעד עמאשה היה בסגלה של עירוני קרית שמונה באליפות ההיסטורית. בשבוע שעבר חגג עליית ליגה רביעית ברציפות – הפעם עם הפועל בועיינה. שמחים לארחו לראיון בפינת “ספורטאי החודש”.

*.צילום: עובאדה אלכתילאת

זה כבר הפך למסורת בחודשי האביב והעונה זה קורה בתחילת הקיץ – להעניק לכדורגלן אסעד עמאשה, בן 29 מהכפר בוקעאתא, את תואר “ספורטאי החודש” שלנו. המסורת היא למעשה תוצר של הצלחות שלהן היה שותף שחקן ההתקפה המוכשר, שסייע בארבע העונות האחרונות לסייע לארבע קבוצות שונות לעלות ליגה: ראשונה הייתה זו בני ממב”ע – לה סייע להעפיל מליגה ג’ לליגה ב’, לשלוש האחרות הוא סייע לעלות לליגה א’ – היו אלה קבוצות שאליהן הגיע במהלך העונה מבני ממב”ע: ראשונה הייתה זו הפועל כאוכב, השניה הייתה מ.ס דבוריה ובשבוע שעבר התבשרה קבוצתו בחצי השני של העונה, הפועל בועיינה – שהיא מעפילה לליגה א’, למרות שסיימה את העונה במקום השני – זאת בזכות התפרקותה של הפועל אסי גלבוע והעובדה שלבועיינה היו אחוזי הצלחה גבוהים יותר מעירוני נשר, ששיחקה במחוז המקביל, כל זה בעונה שבה כבש 14 שערים – 6 במדי בני ממב”ע (אחד מהם לרשתה של בועיינה) ו-8 לזכות הפועל בועיינה. אם נוסיף לכל אלה את העובדה שבעונה המלאה הראשונה שלו כשחקן בוגרים אסעד עמאשה נכלל בסגלה של עירוני קרית שמונה – שזכתה באליפות מדינה היסטורית, אפשר בהחלט להכתיר את אסעד עמאשה ל”קמע”. מכאן נעבור לראיון סיכום עונה שמח במיוחד עם השחקן הכובש, שמביא עמו לא מעט מזל לקבוצותיו.

עוד עליה לאוסף. אסעד עמאשה במדי הפועל בועיינה

אסעד, אתה יכול לרשום פטנט: שלוש פעמים התחלת עונה בממב”ע, המשכת בקבוצה אחרת – וסייעת לה לעלות ליגה.

“כן… יצאה סיטואציה כזו – ואני שמח מאוד, שבעונות האחרונות שיחקתי בקבוצות שמאוד נהניתי להיות חלק מהן, חגגתי איתן עליות היסטוריות וסיימתי עם כמות נכבדת של שערים ובישולים”.

בעונה הבאה תעניין קבוצות מהליגה הלאומית בשירותיך במהלך עונה…

“יכול להיות שזה יהיה עדיף להן, מאשר להביא שחקני חיזוק זרים או שחקנים מליגת העל, בכל זאת – הוכחתי את עצמי… אבל בוא נעבור לרצינות, אני את העונה הקרובה פותח בבני ממב”ע בשאיפה ובתקווה לעשות עונה מלאה בקבוצה – ואינשאללה שנחגוג עליית ליגה יחד. אני כל כך רוצה, שגם החברים היקרים שלי והאנשים במועדון ואוהדי הכדורגל בגולן יחוו את ההרגשה המדהימה הזו”.

מה קרה בשלוש העונות האחרונות, שהתחלת בממב”ע וסיימת במקומות אחרים?

“זה נגזרת גם של המצב הכלכלי בקבוצה וגם של שאיפות הישגיות. את ממב”ע עזבתי בשלבים שניתן היה להעריך, שהקבוצה לא תתמודד על עליה ולא תתמודד נגד ירידה. אני ספורטאי מאוד תחרותי, אני תמיד צריך אתגרים, כדי להפיק מעצמי את המיטב. אלה הן הסיבות שהביאו לכך שעזבתי במהלך עונה”.

ואיך אתה מסכם את הפרק בבועיינה?

“אמנם סיימנו במקום השני – אבל השאיפה הייתה לעלות ליגה, כך שבמבחן התוצאה עמדנו – ואני שמח על כך. בבועיינה הכרתי אנשים טובים, מועדון מאוד מסודר מבחינה כספית וארגונית – ברמה הרבה יותר גבוהה מהמקובל בליגה ב’. התאמנתי אצל הישאם זועבי – מאמן מצוין, שממה שאני מבין היה חלוץ מצליח בשנות התשעים. שיחקתי לצד שחקנים מובילים בליגה, בראשם שאדי חמודה. מהר מאוד התחברתי למקום והשתלבתי בצורה טובה. אני מאחל להם הצלחה גדולה בליגה א’ ואני בטוח שהקבוצה תשתלב בהצלחה שם”.

הביא ערך מוסף. אסעד עמאשה במדי בועיינה

בעונה שעברה שיחקת לצד אחיך, וויאם, גם בממב”ע וגם בדבוריה. העונה חמצת הזדמנות לשחק מולו, אבל מצאת את עצמך שוב משחק מול החברים שלך מממב”ע.

“אמת. כשהייתי בממב”ע היה לנו משחק גביע מול מ.ס טירה, שבה וויאם שיחק וימשיך גם בעונה הבאה. חיכינו מאוד למשחק הזה במשפחה. לצערי, באימון המסכם מתחתי את השריר האחורי והחמצתי את המשחק. אחי הצעיר, תא’אר, שיחק באותו משחק כמגן ימני ונצמד לוויאם, אבל וויאם כמו וויאם – במגרש הוא יודע לעשות הפרדה, כבש שני שערים והקבוצה שלו ניצחה ועלתה שלב. במדי בועיינה שיחקתי מול חבריי מהגולן, זה קרה גם לפני שתי עונות כששיחקתי בכאוכב. אנחנו ספורטאים ועם כל החברות והאהבה, במגרש אתה צריך לשים הכל בצד ולהיות שם בשביל הקבוצה שלך”.

אתה כובש מצטיין בליגה ב’ כבר שלוש עונות. לא הגיע הזמן שלך לשחק בליגה גבוהה יותר?

“מבחינה מקצועית יש לי את היכולת לשחק בליגה גבוהה יותר. העניין הוא שהמרחק הגאוגרפי והביטחון התעסוקתי הם פרמטרים יותר חשובים עבורי. אני עובד כאיש אחזקה במלון שבקיבוץ מרום גולן וטוב לי מאוד שם. הכדורגל משתלב לי בצורה מצוינת עם העבודה שם. לשחק בליגה גבוהה יותר, ידרוש ממני לעזוב את עבודתי ולהתמסר רק לכדורגל – דבר שאני לא יכול להרשות לעצמי”.

בעונה הבאה את בבני ממב”ע. אתה מאמין שאחרי שלוש עונות עם לא מעט עליות וירידות, הקבוצה יכולה לעשות את הקפיצה ולהפוך לקבוצת צמרת ואולי אפילו להתמודד על עליה?

“אני בטוח שכן. יש לנו הנהלה מסורה ומאוד מחויבת, יש את ווג’די אלקיש – שהוא לא רק המאמן, הוא הרבה מעבר לזה. כולם למדו לאורך השנים איך להתנהל ואיך לעשות את הדברים טוב יותר. אין לי ספק שזה יעזור לנו להיות יותר מאורגנים. בנוסף, אני בטוח שהביתיות שהייתה חסרה לנו, תעזור לנו מאוד. אנחנו מגיעים מהנקודה הכי צפונית בליגה, עד לאמצע העונה הזו, שיחקנו בכל עונה 28-30 משחקי חוץ רחוקים מהבית, זה מנע מקהל להיצמד אלינו ולנו כשחקנים לא היה קל לשחק אחרי נסיעות ארוכות. בעונה הבאה חצי מהמשחקים נשחק בבית ואני בטוח שזה ישחק לטובתנו ויבוא לידי ביטוי גם מבחינת הרעננות שלנו על המגרש, גם מבחינת תמיכה של קהל וגם יהיו מקרים שקבוצות יגיעו למשחקים עייפות מהנסיעה וגם כאלה שיתקשו להסתגל למשחק במיקום טופוגרפי גבוה כמו זה של האצטדיון שלנו”.

עונה הבאה בבית. אסעד עמאשה במדי בני ממב”ע