כדורסל – נערות: עמוסות באהבה ומחויבות

יומיים אחרי ההפסד במשחק חצי גמר הגביע התייצבה קבוצת נערות א’ של גליל עליון למשחק ליגה מול בגלבוע עם 5 שחקניות בלבד – מהן 3 ששיחקו גם במשחק חצי הגמר של קבוצת נערות ב’. למרות זאת, שחקניות הגליל שבו הביתה בניצחון.

בחודש שעבר פרגנו בפינת “קבוצת החודש” לקבוצות נערות א’ ונערות ב’ של הפועל גליל עליון על ההצלחות שלהן בליגות הבכירות ועל ההעפלה לחצי גמר גביע המדינה, למרות הסגלים הקצרים – שמאלצים את הקבוצות לתגבר כוחות בשחקניות משכבת הגיל הנמוכה. הכותרת של אותה כתבה הייתה “מעטות, אך מוכשרות ומחויבות”. הכותרת הזו קיבלה אמש משנה תוקף, לאחר שהקבוצה הגלילית – שביום שישי האחרון התייצבה עם 7 שחקניות בלבד למשחק חצי גמר גביע המדינה הראשון מבין שניים, אך למרות זאת חזרה מרמת השרון עם הפסד 59:55 – שמשאיר את הסיכויים פתוחים למשחק הגומלין ב-8/3 באולם “הר וגיא”. באותו משחק נטלו חלק שחקניות מקבוצת נערות ב’, שלמחרת התייצבו יחד עם חברותיהן למשחק חצי גמר הגביע הראשון מבין שניים מול מכבי ראשון לציון החזקה – שהגיעה לאולם “הר וגיא” וניצחה 46:84.

למרות ההפסד הכואבים, העומס הגדול, ארבע משחקניות קבוצת נערות ב’ – שנטלו חלק בשני משחקי הגביע ובהן מיקה ביתן, מאיה טירקלטאוב, נגה גיא ואור מדינה הרכיבו יחד עם שחר הפסיק את החמישייה שהתייצבה למשחק הליגה מול הפועל גלבוע, כשעל הספסל מצא את עצמו בדד המאמן שי זרצקי – ללא אפשרויות לבצע חילופים – זאת בשל חסרונן של שחקניות המפתח נוי לפושניאנסקי ואור דוידי (פציעות) ודנה ביתן (מבחן בגרות). איך עמדו השחקניות הגליליות? נעבור לסיקור שעלה באתר “סל הגלבוע”.

הרבע ראשון נפתח כאשר שחקניות הגלבוע קולעות באחוזים טובים ופותחות פער של 10 נקודות, אך שחקניות הגליל התאוששו ובסיום הרבע שחקניות הגלבוע צעדו ביתרון 10:15. מנקודה זו החל משחק אחר: שחקניות הגליל השתלטו על המשחק, אחוזי ההצלחה של התקפת גלבוע לא היו טובים ומשם רמת קבלת ההחלטות ירדה משמעותית וגם הירידה להגנה – בעוד ששחקניות הגליל מצליחות להפוך את התוצאה. ברבע השלישי שחקניות הגליל המשיכו לעקוץ ולברוח, בעוד שחקניות הגלבוע רודפות, אבל עם אחוזי קליעה רעים ומעט מדי בנות שהגיעו מפוקסות למשחק. רק ברבע הרביעי, כשהפער היה גדול – שחקניות הגלבוע חזרו והורידו את הפער לחד ספרתי, אבל בסיום ניצחון 42:52 לזכות הגליל.

להצדיע להן. שחקניות קבוצת נערות ב’