פריחת האורן במים

אורן רז מקיבוץ מרום הגליל מגלה הצטיינות מרשימה בקבוצת U16 של אגודת כדורמים שמיר/גליל עליון. שמחים להעניק לו את תואר “ספורטאי השבוע”.

קבוצת U16 של מועדון הכדורמים שמיר/גליל עליון, שמשחקת בליגה הבכירה, עוברת עונה מאוד מאתגרת שבה היא מצליחה להשתלב בצורה מכובדת בליגה. הקבוצה מדורגת במקום החמישי מבין שמונה קבוצות, היא אמנם לא מנצחת בכל משחק, אבל נותנת פייט ליריבות מנוסות עם סגלים גדולים. במחזור האחרון זכתה הקבוצה בניצחון 6:8 במשחק החוץ בחיפה, בו חזר לרשימת המבקיעים אורן רז, בן 15.5 מקיבוץ מרום גולן, תלמיד כתה י’ במגמת אלקטרוניקה ופיזיקה – בתיכון “הר וגיא”.

רז הוא שחקן מרכזי בקבוצה וזוכה להערכה גדולה מהמאמן, רן אבן דנן: “אורן עשה לאחרונה שינוי משמעותי בהתנהלותו. הפך לספורטאי רציני וקפדן. מלבד תרומתו הגדולה במים במשחקים ובאימונים, אורן תורם רבות לחבריו לקבוצה מחוץ למים. יודע לתת מילה טובה לכל אחד. אני מאוד גאה שרצינותו באימונים משתפרת, הוא בהחלט על הדרך הנכונה. בנוסף לכל מעלותיו אורן משקיע מזמנו המון בנסיעות ארוכות במיוחד למרום גולן בתחבורה ציבורית לילית. אני מסיר בפניו את הכובע על ההשקעה והרצון להשתפר – ועל כן אני שמח לבחור בו ל”ספורטאי השבוע” שלנו. בתקווה להמשכיות כזו”.

קבוצה שמחה. קבוצת ה-U16 של מועדון הכדורמים שמיר/גליל עליון

כבר שלוש שנים שאורן רז הוא חלק אינטגרלי מקבוצות הכדורמים של הגליל. רז הוא מהשחקנים הבוגרים ביותר בקבוצה ומבחינתו הכדורמים תופס מקום מרכזי בחייו: “שחיתי במסגרת של חוג לבוגרים בקבוצה בקיבוץ. כשהפעילות הופסקה וחיפשתי אלטרנטיבה חדשה, גיליתי את הפעילות של הכדורמים בבריכת מבואות חרמון, לשם הגעתי כדי לבדוק אפשרויות להשתלב בקבוצת שחייה. הציעו לי להצטרף לכדורמים, כאחד שאוהב משחקי כדור ואוהב לשחות זה היה נראה לי שילוב אטרקטיבי. כבר מהאימון הראשון התחברתי לעניינים. התחברתי לקבוצה קטנה ומאוד מחוברת ומיוחדת. יש לי רק דברים טובים לומר על החברים שלי ועל המאמן רן אבן דנן, שנותן לנו אקסטרה גדולה באימוני שחיה ולמרות שהוא די חדש בתחום של הכדורמים הוא מוכיח שהוא מאמן טוב וכזה שיודע לעזור לנו להאמין בעצמנו. הייתה לי תקופה, שהיה לי מאוד קשה להגיע לאימונים בגלל מערך הסעות – אבל לא ויתרתי ודווקא בתקופה הזו עליתי בלימודים. אני מפיק מעצמי הרבה יותר, כשאני בלחץ של זמן”.

חיבור מצוין עם החברים ועם המאמן. אורן רז (שני מימין) יחד עם חברים לקבוצה

כאמור קבוצת ה-U16 של הגליל משחקת העונה בליגה הבכירה, אחרי שבעונות הקודמות שיחקה בליגות מחוזיות. למרות שהקבוצה לא מלקקת דבש בליגה, אורן רז מאוד נהנה במסגרת הזו: “כיף לנו לשחק בליגה איכותית, למרות שיש לנו סגל קצר – שמאפשר לנו בכל משחק לקיים חילוף אחד, בעוד שמנגד עומדות קבוצות מנוסות ועם סגלים עמוקים. זה אתגר גדול, שאנחנו בסך הכל עומדים בו בצורה מכובדת – וזה עדיף מאשר להיות ראש לשועלים בליגה פחות טובה”.

אלה הם ימים לא קלים לאורן רז, שבסוף העונה יעמוד בצומת דרכים – מאחר ובגליל אין קבוצת גילאי U18. אורן רז משתף אותנו במחשבותיו: “אני לא יודע עוד מה יהיה איתי בעונה הבאה. אני מאוד רוצה להמשיך בכדורמים, אני מקווה שיתאפשר לי להמשיך לשחק כחריג גיל. בסיום העונה אשב עם רן ונקבל החלטות יחד. אני מאוד מקווה שיצטרפו אלינו עוד שחקנים – כדי שנוכל לרשום קבוצות בכל השנתונים. זה ספורט מאוד מהנה ומי שיתנסה – יתאהב”.

גם סקי עושה לו את זה. אורן רז בהר החרמון