דרך השלף היא הדרך שלהם

לכבוד יום ההולדת העשירי של העסק שפתחו האחים שלף חובבי הטבע, שוחחנו עם ליאור על מנת לשמוע כיצד נולד העסק ומה הוא מציע לאוהבי הטיולים כיום, כעבור עשר שנות פעילות.

דרך השלף היא חברה שמתמחה בהדרכת טיולי שטח, ארגון ימי כיף והנחיית סדנאות ODT, אשר נוסדה על ידי ליאור וירון שלף מתוך חזון אישי הרואה בטיולים דרך חיים. ״החלטנו שאנחנו מקימים את העסק מתוך רצון להביא למטיילים שמחפשים את הדברים הלא שגרתיים, את הידע שצברנו בתור מטיילים מנוסים ובתור מדריכים מקצועיים. בתור מי שגדל באזור הגליל והתחיל לטייל בו בגיל מאוד צעיר, אנחנו גם מביאים ערך מוסף ייחודי לטיולים באזור הצפון״ אומר לנו ליאור.

ליאור וירון הם ילדי קיבוץ שניר שבשנות העשרים הקדישו את חייהם לטיולים בכל רחבי הגלובוס. כאשר הגיעה השעה להתיישב, הבינו כי אם הם מעוניינים להמשיך לחיות באזור הצפון, עליהם להקים עסק עצמאי שיאפשר להם לעשות את מה שהם אוהבים, את מה שהם הכי טובים ובו ועל הדרך גם להתפרנס בכבוד. ״למדתי בתל חי חינוך ומדעי הסביבה ותוך כדי הלימודים הבנתי שעלינו לייצר מציאות חיים שמתאימה למה שאנחנו אוהבים ורוצים לעסוק בו. ירון למד קורס מורי דרך וזה מאפשר לנו להשלים זה את זה בניהול העסק המשותף, כאשר אני מתעסק יותר בצד הניהולי והוא בבניית תכנים של הפעילויות שאנו מציעים״.

על מנת לדאוג כי ״דרך השלף״ תמשיך לעניין את לקוחותיה, האחים שלף דואגים שכל שנה יכנסו לחברה פעילויות חדשות ושהתכנים שהם מציעים יתעדכנו בתחילת החורף וכך גם בתחילת הקיץ. ״אנחנו מציעים גם סדנאות גיבוש לחברות וגם מלווים טיולים מיוחדים בארץ וכך גם בחו״ל. שני התחומים הללו דורשים עדכון תמידי והתאמה אישית של התוכן לכל לקוח״.

״היום למשל הלהיט החם ישר מהתנור זה טיולי ׳ויה פראטה׳. אלה הם טיולי טיפוס שהייחוד שלהם בא לידי ביטוי בכך שהם מתאימים לכולם, גם למי שמעולם לא עסק בטיפוס״, אומר לנו ליאור, “זהו מוצר חדש שאנו מהראשונים בארץ שמתחילים איתו מתוך תקווה להביא אותו מאירופה לארץ”.

בנוסף ללהיט הטיפוס, מציעים בדרך השלף גם הדרכות בטיולי ספארי לאפריקה ובעיקר ימי גיבוש לבכירים וימי כיף לחברות. ״על מנת לבנות תוכנית מתאימה לפעילויות כאלה, אנו חושבים מחוץ לקופסא ומפתחים את המוצרים המקוריים במיוחד עבור לקוחותינו בהתאם לדרישותיהם״.

אנו מאחלים ל׳דרך השלף׳ הצלחה רבה בהמשך הדרך ולפחות עשור אחד נוסף של פעילות מהנה שתמנף את החברה לעבר יעדים חדשים.