האיש שירגיש, יקפיץ וילהיב את הקהל שלכם. מי שידאג להרים את האירוע שלכם לגבהים חדשים. DJ אילון ישראל – תקליטן הבית של הצפון!
view counter
גוף חטוב ומעוצב ב- 20 דקות אימון פעם בשבוע! הצטרפו לעשרות מתאמנים שכבר רואים תוצאות! EMS PLUS ראש פינה
view counter
טקיאר מזגנים
view counter

שנייה לפני שריקת הפתיחה

מאת: 
יניב לוי
בשם: 
גליל עולה
תאריך: 
22.03.16

אם אתם לא מכירים את התחושה, אז ראשית דבר - תנחומיי. אחר כך אפשר לספר לכם שמדובר בסוכרייה שלא נגמרת: הנאה אין סופית וים של פחדים. הסיבה שספורטאים לא מספרים עליה, היא משום שהם לא זוכרים אותה: התחרות היא מקרה קלאסי של שלם שעולה בקלות על סכום חלקיו, וגם קופץ לאוויר, מבקיע שער במספרת, ומרים ידיים בספרינט פיניש.

עכשיו, תכל'ס, בואו ניגש לנעלם הפסיכולוגי הזה של התמודדות בעולם תחרותי-הישגי. בהנחה שיש לנו קצת כבוד לכל ספורט באשר הוא, כולל פינג פונג - התמודדות כזאת אולי נראית מהצד כמו לשים אותך על הסוס מוקדם מדי, כדי לגלות מה אתה שווה. יש בזה משהו, אני הוא האחרון שיכחיש. אין תחושה חזקה יותר מתחרות. אבל מה שקרה בפועל הוא שאתה נדחף לזה רק כדי לגלות כמה זה מאתגר ומסוכן... ואתה מתמכר.

העניין המעצבן הוא שיש כאלה שהם קולים כאלה שלא מתרגשים. כמו עידו, המאמן שלי - הבחור הזה נולד לתוך הספורט. עוד כשהיה מקובל לקבל אופניים לבר מצווה הוא זחל כתינוק על אספלט מרוצים אירופי, אכל שמן ושתה איזוטון. אולי כדאי להתעכב פעם אחת על מהי המשמעות של חיים שלמים כאלה, בכל מה שקשור לביצועים ברגע נתון, או בעולם תחרותי קשה מאד להסבר. אז, כדי להבין את זה, קחו אנלוגיה קצרה - תאוריית ההתנגשויות היא כמו היאבקות: על פי תיאורית ההתנגשויות, מולקולות צריכות להתנגש כדי להגיב. כך גם מתאבקים צריכים להגיע למגע ביניהם כדי שתתחיל התחרות.

 

צריכים ליצור מגע לתחילת התחרות. שני דורות של מתאבקי סומו.
צריכים ליצור מגע לתחילת התחרות. שני דורות של מתאבקי סומו.

בתום הסטוץ הקצר הזה עם התחושה של השניות לפני, אתה מגיע ומתייצב על קו הזינוק. רגע האמת. זה לא משנה אם ההזנקה מתבצעת באמצעות שריקה, ירייה, או צופר חזק -משהו קורה וכל הגוף מרגיש שהוא יצא מקנה של תותח. אתה צריך להחזיק את התחושה די בשליטה, אחרת הלחץ גבוה באוויר וברגע ההכרעה אתה לא פוגע.

אז איך מתרגשים מבלי שזה ישפיע על הביצועים שלך? מדובר בשיטה אותה כל אחד יכול לסגל לעצמו ולקבל תוצאות עקביות באופן מפחיד:

שלב 1
נהל טקס מראש - בצע חימום במרחב שקט, שלושים דקות לפני התחרות שלך.
"אימון הנפש לביצועי שיא" - כתזמון המושלם של מילוי האנרגיה zone האזור.
תרגל נשימות רגועות, דמיין את המסלול, המשחק, המרוץ.

שלב 2
התחל את המשחק או התחרות ונסה להתמקד בקצב או מקצב. הקשב לקול של רגליך על המדרכה או השביל, או למוסיקה שנוצרת והפוך אותה למוסיקה בראש שלך. כל מגע רגל הוא קצב של תוף.

שלב 3
הקשב לנשימה שלך והתרכז בכל שאיפה ונשיפה, בכדי לשמוע איך זה מתקשר לקצב הרגליים.

שלב 4
העבר את הפוקוס לנשימה שלך, תוך כדי תנועת הקול של רגליך ברקע. אפשר למחשבה שלך להירגע ולשקוע לתחושה של הנשימה. עליך להגיע למצב של מודעות ולנסות להישאר שם ללא מודעות (אוטומט). אם אתה מנסה להכריח את עצמך להיות באזור אתה לעולם לא תגיע למצב של חיבור בין גוף לנפש. הרעיון דומה לרעיון של להכריח את עצמך ללכת לישון - קשה לך לנסות להכריח את עצמך לישון, זה גורם לפעולה ההפוכה.

טיפים
למרות שזה עשוי להיות מפתה להאזין למוסיקה אשר תכבוש את דעתך במהלך פעילות ספורטיבית – זה בעצם קוטע את היכולת שלך להתחבר לעצמך ולהישאר zone באזור. אתה חייב ללמוד להקשיב למוזיקה של הגוף שלך!

 

יניב לוי
יניב לוי


מאמן מנטלי/פסיכולוגי ויועץ עסקי

 072-3728319

פרסום תגובה חדשה

CAPTCHA
אתגר זה נועד לוודא שהינך אנושי כדי למנוע "ספאם".
הסטפר מקרטע? ההליכון נשבר? אופני הכושר לא עובדים? פנו אלינו ותחזרו להתאמן כמו אלופים. קובי - הדרכה וציוד ספורט
view counter
השכרת ומכירת במות הרמה, מלגזות וגנרטורים. רום צפון - פתרונות הרמה ושינוע
view counter
מדרסי העטלף
view counter
1) מחפשים כלי עבודה? זקוקים לייעוץ והדרכה בתחום? בואו לגלות מגוון כלים עצום, שירות אישי ומקצועי ומחירים ללא תחרות. אוחנה סנטר
view counter
Shay Dekel Store - סטודיו לעיצוב ותפירה בהתאמה אישית
view counter
מחפשים אימון פונקציונאלי המשלב קרוספיט, TRX ואקסטרים? אימוני כושר אישיים וקבוצתיים במתחם מאובזר וחדשני. Sweat Box קריית שמונה
view counter
מחפשים עבודה בגליל ובגולן? בואו למצוא את העבודה הבאה שלכם עוד היום! ללוח הדרושים המלא של גליל עולה הקליקו כאן >>
view counter
ברק מערכות
view counter

כל הזכויות שמורות © גליל עולה - אתר הספורט של הצפון
תכנות: SmartWebs  ♦  שיווק דיגיטלי: SOL Digital