השכרת ומכירת במות הרמה, מלגזות וגנרטורים. רום צפון - פתרונות הרמה ושינוע
view counter
כל המשקאות עליהם אתם רק חולמים במבחר עצום ובמחירים ממש נמוכים. כולם זורמים ליין בעיר קריית שמונה!
view counter
DA-Vision
view counter

קמפיין יחסי ציבור לעמותה לקידום הספורט בגליל העליון

מאת: 
אורי שמיר
בשם: 
גליל עולה
תאריך: 
14.05.11

(לוגו חדש שעוצב על ידי הסטודנטים)

שמים את הספורט בגליל העליון במרכז
 
רגע לפני שהם מסיימים בהצלחה תואר ראשון במנהל עסקים, ארבעה מתושבי מרכז הארץ, סטודנטים מהמרכז ללימודים אקדמיים באור יהודה, החליטו לנסות ולעזור לקדם את הספורט בגליל העליון במסגרת עבודת גמר בקורס יחסי ציבור שהם עמלים עליה בימים אלה, ובמסגרתה מציעים דרכים לקידומה הכלכלי של העמותה.
 
בראש ובראשונה מטרת הכתבה היא להגביר את המודעות של תושבי הצפון ביעילותה ויתרונותיה של העמותה לקידום הספורט בגליל העליון, ובשל כך להגדיל את כמות המשתתפים הרשומים בעמותה לכ- 10% מתושבי המועצה האזורית הגליל הליון, דהיינו מ- 600 איש ל- 1,670.

בעידן שבו אנו חיים בשנים האחרונות, תרבות הפנאי והספורט הפכה לחלק בלתי נפרד מחייהם של רבים. אם בעבר אנשים מצאו את הקשר שלהם לספורט בעיקר ברחוב או במגרש בית ספר, הרי שבשניים וחצי העשורים האחרונים, חלה עליה תלולה בכמות העוסקים בספורט, קשת רחבה של ענפי ספורט חדרה לתודעה של חובבי הספורט, חוגים ומועדונים מקצועיים קיימים כמעט בכל איזור, כך שכבר מזמן הספורט הוא חלק מהשגרה ומסדר היום של אנשים רבים.
 
ארבעה מתושבי מרכז הארץ, שלומדים מנהל עסקים זו השנה השלישית במרכז ללימודים אקדמיים באור יהודה, בחרו בעמותה לקידום הספורט בגליל העליון כגוף בו יתמקדו במסגרת עבודת גמר בקורס יחסי ציבור. תכירו: מוריס אטיאס - תושב פרדסיה, זהבית הר-צבי - תושבת תל אביב, מירית לוי - תושבת בת ים, והילה דיבה - תושבת אור יהודה.
 
כידוע, שם המשחק בעידן של היום הוא משאבים כספיים. כדי לגדול, כדי לצמוח, צריכים לא מעט תקציבים והכנסות, שכן הקשר שבין הספורט להיבטים כלכליים הוא הדוק, ולכן, בארגוני ספורט רבים עמלים על מציאת דרכים ומקורות שיאפשרו את הגדלת הפעילות וצמיחתו של הארגון, כפי שמסבירים הארבעה: "אחד הקורסים שאנו לומדים הוא קורס יחסי ציבור. בגלל שבשנים האחרונות התחום תפס תאוצה והוא חלק בלתי נפרד מפעולות השיווק השונות. בימינו החשיבות של יחסי הציבור עולה, בעידן שבו המדיה החברתית והשווקים המקוונים הם חלק אינטגרלי מחיינו, וכך הופכת עבודתם של אנשי יחסי הציבור למורכבת ומאתגרת יותר".

 


ארבעת הסטודנטים למנהל עסקים - מירית לוי, זהבית הר-צבי, מוריס אטיאס והילה דיבה

 
לשאלה מעין החיבור של תושבי המרכז לספורט בגליל העליון, ענו הארבעה: "במסגרת העבודה היינו צריכים לבחור עמותה כלשהי שתאפשר שיתוף פעולה עם מנהליה. עברנו על רשימת עמותות באתר של רשם העמותות, ואת עיננו צדה העמותה לקידום הספורט בגליל העליון. האהבה שלנו לצפון הארץ, הרצון לראות הצלחה ספורטיבית בצפון וגם זיכרונות מספורטאים וקבוצות מצליחות בני האיזור הם אלה שהביאו אותנו לבחור בעמותה".
 
הארבעה מודים שלפני תחילת הפעילות הם לא ידעו הרבה על הספורט בגליל העליון: "ידענו בעיקר על הצלחות שקשורות בענפי הכדור, והיום אנחנו יודעים שבגליל העליון יש פעילות גדולה ומוצלחת בענפים נוספים כמו טריאתלון, שחייה, אומנויות לחימה וקשת רחבה של ענפים ומשתתפים רבים בענפי ספורט עממי".
 
עכשיו, אחרי שעשינו לכם היכרות ראשונית עם ארבעת הסטודנטים, הגיע הזמן לעשות לכם היכרות עם האג'נדה שלהם לקידום הספורט בגליל העליון מבחינת פעילות ומבחינת רווחיות. נתחיל בנתון הדמוגרפי, שהוא לטענתם, נתון חשוב מאוד שצריך לשים אליו לב: "ממחקר שעשינו כחלק מפעולות יחסי הציבור, מתברר שבישובי הגליל העליוון המונים 29 יישובים בהם חיים כ- 16,700 תושבים, בפועל כמות הפעילים בחוגים וענפי ספורט עליהם אמונה העמותה עומד על כ- 600 משתתפים, כשחלק נכבד הם צרכנים של חוגים".
 
עוגת התקציב של עמותת הספורט גליל עליון מתחלקת בצורה הזו: התקציב עומד על 7,320,000 ₪, 36% מהמשאבים מוקצים ע"י המועצה האזורית גליל עליון, 30% מוקצים ע"י משרד החינוך, 26% מהכנסות מחוגים ו- 8% ניתן ע"י המועצה להסדר ההימורים בספורט.
 
לטענתם של ארבעת הסטודנטים, העמותה יכולה להגדיל בצורה משמעותית את ההכנסות שלה מפעילות הספורט באיזור, אם תדע להקצות משאבים לכיוונים נוספים: "יש כאן פלח שוק גדול שצורך ספורט. מדובר בעמותת הספורט היחידה באיזור, כך שאין לה בעיות של תחרות גדולה על קהל היעד. ישנם לא מעט דברים שלא מסופקים ע"י העמותה כמו פעילות בחדרי כושר, חוגים מסוימים וקורסים, שאנשים המעוניינים להשתתף בהם נאלצים לפנות למקורות פרטיים, והעמותה בעצם מפסידה את אותם אנשים. יש לעמותה את הכלים והכישורים להגדיל את ההכנסות מהעוסקים בספורט".

 


מוריס אטיאס עם מנכ"ל עמותת הספורט גליל עליון מר יוסי ראוך

 
חלק אינטגראלי מהגדלת ההכנסות והיקף הפעילות של העמותה, צריך להתבצע ע"י השקעה בפרסום, לדעת הארבעה שאומרים: "בשלב ראשון, בנינו תכנית שיכולה לתרום רבות לעניין. כמו שזה נראה, התושבים לא מודעים מספיק למה שיש לעמותה להציע. אתר המועצה לא מבליט בצורה ברורה את הפעילויות וזה נראה שלעיתים אינפורמציה חשובה נבלעת בתוך האתר, תדירות העדכון היא נמוכה. פרסום במקומונים אחת לתקופה של מספר חודשים היא לא מספיקה, והאינטרנט זה הכלי הכי יעיל להגיע אל התושבים. אנו ממליצים לעמותה להחזיק יועץ פנימי שיהיה אחראי על תחום המדיה החברתית ויזין באופן שוטף ויום יומי את התכנים הרלוונטיים וישמור על קשרי הלקוחות באמצעות המדיה החברתית. הוא גם יהיה אחראי על השתתפות באירועים גדולים שבהם יפעל להשגת בולטות – הגעה מאורגנת של חברי קבוצות הספורט לאירועים אזוריים במדים + לוגו, הקמת דוכנים ושיווק מוצרי ספורט.
מבדיקה חישובית שערכנו דבר כזה כרוך בהשקעה של 96,000 ₪ בשנה, שמהווים 1.3% מהתקציב הכולל של העמותה".

עד כה מי שנותן חשיפה מלאה לפעילות עמותת הספורט גליל עליון (זו שנה חמישית ברציפות) הוא אתר הספורט "גליל עולה", אשר משנה לשנה משקיע רבות לטובת קידום הספורט בצפון. מוריס אטיאס מתייחס לתרומתו של אתר גליל עולה לקידום עמותת הספורט של הגליל העליון: "מכיוון שנוכחתי בעצמי עד כמה התקשורת חשובה בעניין הזה, אני יודע שאתר הספורט גליל עולה מסקר למעשה ללא כל תשלום את כל הפעילות של עמותת הספורט גליל עליון. המידע מגיע לידיעת האתר דרך שיתוף הפעולה עם מאמני ומנהלי הספורט של העמותה. גליל עולה עושה זאת בצורה מעולה ומועילה לעמותה. הערך המוסף אותו מרוויחה העמותה משיתוף הפעולה עם אתר גליל עולה עוזר רבות לטובת גיוס משתתפים נוספים בענפי הספורט ובחוגים השונים של העמותה. על כך מגיע למנהל האתר גליל עולה מר ינאי שחם כל הכבוד. אני כמובן ממליץ בחום ליועץ הפנים של יחסי הציבור להיות בקשר רציף עם אתר גליל עולה".
 
הדבר השני שעליו שמים הארבעה את הדגש, הוא פעולות בשטח: "לקראת פעולות כמו תערוכות המעניקות הזדמנות לפרזנטיה המונית, והפנינג אירועים כמו סובב גליל, יש להתארגן כחודש וחצי לפני, על ידי כך שיועלו סרטונים ליוטיוב שבו יצולמו ספורטאים מובילים משנים קודמות המתאמנים לקראת התחרות/אירוע הבא, יחד עם המאמנים שלהם ובהם הם מזמינים את הקהל לבוא ולהשתתף, דבר שעשוי לעזור לגרות את הקהל הפוטנציאלי להצטרף. ע"י פעולה כזו אנו הופכים את הספורטאים עצמם לאנשי יחסי ציבור סמויים ובתמורה הספורטאים יקבלו מתנות כמו ביגוד/ציוד ספורט. הצבת דוכני הסבר ודוכני מכירה של מוצרי פרסום כמו חולצות, בלונים וגימיקים שונים, שחלקם יכולים להימכר ולהכניס כספים לקופת העמותה, כל אלה עשויים לעזור מאוד לקרב אנשים נוספים לספורט. מחישוב שעשינו, הפקה מקצועית של אירועים המסוג הזה, הכוללת הפקה מקצועית, צילום, פרסום מקדים וקניה של מוצרי פרסום לחלוקה ו/או מכירה, נאמדת ב- 164,000 ₪ לשנה, שזה 2.3% מתקציב העמותה".

לסיכום, מוריס אטיאס אומר: "ברצוני להודות בשם כל הצוות ליוסי ראוך מנכ"ל העמותה ולתמר עמוס המזכירה על שיתוף הפעולה בפרויקט שלנו ועל עבודתם הנמרצת למען העמותה ולמען תושבי הצפון. תודה ענקית לאורה ניגרי, אמא של מירית, על כל הפינוק והיחס שקבלנו ממנה בביתה בתקופות המבחנים, ולמיקה על הרמת המוטיבציה לקראת המבחנים בכל התקופה הנ"ל".
 

המעוניינים לקרוא את התכנית המלאה של ארבעת הסטודנטים ולצפות במצגת, יכולים לעשות זאת ע"י הקלקה על הלינקים המופיעים בתחתית הכתבה.

להצטרפות לעמוד החדש של "העמותה לקידום הספורט גליל עליון" בפייסבוק לחץ כאן

קובץ מצורףגודל
התוכנית המלאה לקידום עמותת הספורט גליל עליון242 ק"ב
מצגת לקידום עמותת הספורט גליל עליון1.16 מ"ב

פרסום תגובה חדשה

CAPTCHA
אתגר זה נועד לוודא שהינך אנושי כדי למנוע "ספאם".

כל הזכויות שמורות © גליל עולה - אתר הספורט של הצפון
תכנות: SmartWebs  ♦  שיווק דיגיטלי: SOL Digital