גוף חטוב ומעוצב ב- 20 דקות אימון פעם בשבוע! הצטרפו לעשרות מתאמנים שכבר רואים תוצאות! EMS PLUS ראש פינה
view counter
השכרת ומכירת במות הרמה, מלגזות וגנרטורים. רום צפון - פתרונות הרמה ושינוע
view counter
גוף חטוב ומעוצב ב- 20 דקות אימון פעם בשבוע! הצטרפו לעשרות מתאמנים שכבר רואים תוצאות! EMS PLUS ראש פינה
view counter
דור אלון גז גליל עליון - אספקת פתרונות גז
view counter
מילגה קריית שמונה
view counter
יוגצ'ה - יוגצ'ה - גלידות יוגורט משובחות
view counter
שווארמה יוסף אקספרס קריית שמונה
view counter
עולם ומלואו - מוצרים לצימרים ומוצרי צריכה לשוק המוסדי
view counter
אכסניה ומתקני ספורט כפר בלום
view counter
דוגי סטייל - מזון וציוד לחיות מחמד, מספרה לכלבים וחתולים
view counter
הפיראט האדום - חנות הצעצועים הזולה בצפון!
view counter
קובי הדרכה וציוד ספורט
view counter
המרכז לביטוח ספורטאים - יורם גרטי
view counter
ינקי אילן שלומי שלטים בע"מ - מפעל לייצור כל סוגי השלטים, הדפסות דיגיטליות ותמונות קנבס
view counter
מועדון כושר ועיצוב הגוף בי אקטיב
view counter
סופר פארם ביג קרית שמונה
view counter
מרכז שרות פיאט החולה - פחחות וצבע לכל סוגי הרכב
view counter
צדק חייתי - מזון וציוד לבעלי חיים במחירים מפתיעים
view counter
Sweat Box קריית שמונה - אימון פונקציונאלי במתחם כושר חדשני בגליל העליון
view counter

קיץ חם - מזון קר

מאת: 
דינה קינן
בשם: 
גליל עולה
תאריך: 
16.06.15

יש מזגנים ומאווררים המצננים אותנו מבחוץ, ויש מזונות המקררים את הגוף מבפנים. הקיץ כבר התחיל וחום יולי-אוגוסט עוד לפנינו. הימים חמים, ולעיתים גם חלק מהלילות, ואנו רוצים להתקרר. מזגן, מקלחת עם מים קרים הם חלק מהדרכים לעשות זאת, אך הידעתם כי יש מזונות שיכולים לעזור בתהליך ההתקררות הגוף? 

על פי הרפואה הסינית יש מזונות וצמחים הנחשבים ל"מקררים" ולעומתם מזונות וצמחים "מחממים". כמובן שלא מדובר בטמפרטורה העכשווית בה נמצא המזון אלא בהשפעת מזונות אלו על הגוף. למזונות בעלי האנרגיה הקרה מיוחסות תכונות מועילות נוספות לדוגמא: הם עוזרים בטיפול במצבים דלקתיים, להקלה על גלי חום בגיל המעבר, מזונות אלו מרגיעים את הנפש ומעניקים לחות פנימית וחיצונית (לכן מומלצים מאוד לטיפול וטיפוח עור הפנים). אז מי הם אותם מזונות "מקררים"?

ירקות:
ירקות בעלי עלים ירוקים (חסה, עלי בייבי, רוקט, שמיר, פטרוזיליה), אספרגוס, אצות, ברוקולי, חסה, חציל, מלפפון, נבטים, סלרי, עגבנייה, פטריית שמפיניון, תרד, צנון, צנונית, לפת, גזר חי וקישואים.

פירות:
אבטיח, מלון, אגס, אפרסק, אפרסמון, בננה, מנגו, תפוח עץ, פפאיה, שזיף, תות, ענבים ולימון.

אגוזים, דגנים וקטניות:
פיסטוק, חיטה, שעורה, גריסי פנינה, קינואה, פולי סויה(אדממה), טופו, שעועית מאש, ושעועית לבנה.

תבלינים:
מנטה, נענע, לואיזה, מיורן, מלח ים ופלפל לבן.

חלבון:
יוגורט ודגים (עם עדיפות לדגים מקומיים שלא מהקפאה), חלב שקדים וחלב קוקוס.

שתייה:
מנגנון ההזעה שמטרתו היא לקרר את הגוף, פועל בצורה מוגברת במהלך הקיץ, לכן יש להחזיר נוזלים ע"י שתייה מרובה ונכונה. עדיפות למים ותה ירוק חם או קר ניתן לתבל אותם בעשבים כמו נענע, לואיזה, לימונית ומנטה שיוסיפו קרירות וטעם. להמעיט בשתייה מתוקה המוסיפה קלוריות מיותרות. ניתן להמתיק עם סטיביה, מעט דבש ורכז תפוחים טבעי.

בקיץ תרצו גם להמנע ממזונות מחממים כגון:
פלפל חריף מכל הצבעים וקינמון, זנגוויל ובצל, גבינות שמנות, ביצים, מזון שמן ומטוגן, מוצרי קמח לבן וממתקים, שתייה מרובה של קפה, אלכוהול, שוקולד ועוד.

שיטות הבישול המומלצות הן:
הקפצה ואידוי להתמקד בבישול קצר בלבד או העדפת מזונות טריים (סלטים, מיצים, שייקים).

חשוב לציין! אנשים הסובלים מהתקררות (בגלל המזגנים..), איבוד משקל, חולשה ועייפות מתמשכת ובעיות עיכול שונות, עדיף וימנעו מתזונה מקררת זו והיוועצו עם נטורופת/ית מוסמך.

מתכון "מקרר":
1 לפת מגוררת גס
1 צנון גדול מגורר גס
חופן גדול של עלי רוקט
1/4 כוס שקדים חצויים ללא קליפה
קצת מלח, פלפל לבן ושמן זית לפי הטעם ומידה.

אופן ההכנה:
יש לקלות את השקדים במחבת עד השחמה קלה, לערבב את הכל ולהגיש.

תוספת מעניינת אך לא מחייבת:
מעט פרורי פטה עיזים/כבשים עד 5% שומן מעל הסלט. 

 

דינה קינן - תזונאית הוליסטית ונטורופתית מוסמכת
דינה קינן
תזונאית הוליסטית ונטורופתית מוסמכת

פרסום תגובה חדשה

CAPTCHA
אתגר זה נועד לוודא שהינך אנושי כדי למנוע "ספאם".

כל הזכויות שמורות © גליל עולה - אתר הספורט של הצפון
תכנות: SmartWebs  ♦  שיווק דיגיטלי: SOL Digital