מחפשים אימון פונקציונאלי המשלב קרוספיט, TRX ואקסטרים? אימוני כושר אישיים וקבוצתיים במתחם מאובזר וחדשני. קרוספיט קריית שמונה
view counter
גוף חטוב ומעוצב ב- 20 דקות אימון פעם בשבוע! הצטרפו לעשרות מתאמנים שכבר רואים תוצאות! EMS PLUS ראש פינה
view counter
טקיאר מזגנים
view counter

פציעות בפעילות גופנית

מאת: 
דן אלתרמן
בשם: 
גליל עולה
תאריך: 
01.10.15

פציעה הינה חלק בלתי ניפרד מהעיסוק בפעילות גופנית. נכון, כולנו מתאמנים כדי לשמור על אורח חיים בריא והציפייה היא שפעילות גופנית תעשה לנו רק טוב, אך כיוון שמדובר בגוף האדם, ולא במכונות, קיים סיכוי גדול מאוד שבמהלך האימונים נפצע.

מחקרים הראו שקרוב ל-80% מהעוסקים בפעילות גופנית חוו לפחות פעם אחת פציעה. פציעה ספורטיבית מוגדרת ככזו שאינה מאפשרת למתאמן להמשיך את אימוניו באופן בטוח ונטול כאב.

באימוני ריצה קיימות סיבות רבות להיפצע, אולם העיקרית היא אימון לא נכון ו/או לא מתאים. הרבה מאוד מתאמנים, חדשים או מנוסים, מתאמנים פשוט לא נכון! מתאמנים חדשים מגיעים עם הרבה מוטיבציה ומתחילים להתאמן חזק מידי מוקדם מידי ולא בונים תוכנית הדרגתית. לעומתם, המתאמנים הוותיקים, שאפתנים ורוצים להגיע להישגים חדשים ומגדילים נפחים ועצימות בצורה לא מתוכננת.

שני גורמים נוספים לפציעה הם עומס יותר (“over training”) או שימוש יתר ("over useׂ“). המשותף לשני גורמים אלו הוא הרצון להעמיס עוד על הגוף, למתוח את הגבול, לאתגר את עצמינו ובעיקר לא לאפשר זמן להתאושש. בנוסף לזה, קיימת התעלמות מכאבים או סימנים אחרים בהם הגוף מאותת שהוא צריך לנוח.

סיבות נוספות לפציעות הן שחיקה (מנטאלית ופיסית), לחץ נפשי, חוסר שעות שינה, תזונה לא נכונה ומשקל עודף.

אז מה ניתן לעשות כדי למנוע את הפציעות:
• ליווי של מאמן ריצה או איש מקצוע
• ניסיון – מחקרים הראו שמתאמנים חדשים נפצעים יותר ממתאמנים ותיקים. נסו לא לחזור על אותה טעות פעמים.
• רגישות לגוף – להקשיב לגוף ולשים לב לכאבים או סימנים אחרים.
• להקפיד על שינה ותזונה טובה
• תרגילי חיזוק
• טכניקה נכונה
• שימוש בציוד מתאים – נעלי ריצה טובות ומדרסים
• טיפולי עיסוי תקופתיים
• אמבטיות קרח

מה עושים אם כבר נפצעים:
• ההכרה בפציעה – אחד הדברים החשובים ביותר זה ההבנה שנפצענו ולא להתעלם מזה. תהליך הפציעה יכול להיות קצר או ארוך, אך חשוב להתייחס
אליו ברצינות.
• הפסקת פעילות תחת כאבים – אסור להתאמן עם כואב. הכאב הוא סימן שמשהו לא בסדר ואם נמשיך להתאמן עם כאבים, הם לא יפסקו בשלב
כלשהו, אלא רק יחמירו את המצב.
• קבלת אבחון מתאים – אבחון נכון היינו הבסיס לטיפול בפציעה. כשיש אבחון נכון אנחנו יודעים מה הבעיה וכיצד לטפל בה.
• פניה לטיפולים מתאימים – טיפולי פיזיותרפיה, טיפולי אולרטא סאונד, חשמל, טייפינג, חימום וקירור ועוד.
• ביצוע תרגילי חיזוק ספציפיים
למרות הפציעה, ניתן לשמר את הכושר והיכולת האירובית על ידי ביצוע פעילויות שונות ומגוונות. בסופו של דבר הלב לא יודע אם הוא רץ, רוכב או שוחה וכל עוד הוא עובד ומזרים דם, אנחנו משמרים את הכושר.

אז מה ניתן לעשות:
• ריצה במים
• ריצה במתקן "ANTI GRAVITY"
• מכשירים מדמי ריצה – אליפטי
• שחייה
• רכיבה על אופנים
• תרגילי חיזוק
כפי שכבר נאמר, פציעות הן חלקי בלתי ניפרד מהאימונים, צריכים להבין זאת ולקבל את זה. יחד עם זאת, אסור להיכנע או לוותר וניתן למצוא דרכים יצירותיות להמשיך ולהתאמן.

 

דן אלתרמן
דן אלתרמן
www.altermans.co.il

פרסום תגובה חדשה

CAPTCHA
אתגר זה נועד לוודא שהינך אנושי כדי למנוע "ספאם".
מחפשים עבודה בגליל ובגולן? בואו למצוא את העבודה הבאה שלכם עוד היום! ללוח הדרושים המלא של גליל עולה הקליקו כאן >>
view counter
השכרת ומכירת במות הרמה, מלגזות וגנרטורים. רום צפון - פתרונות הרמה ושינוע
view counter
זה הזמן להתפנק במנה של שלווה ורוגע באגף הבוטיק של הגושרים מלון בטבע. ספא פיורינה - להתמסר לחוויה
view counter
צ'יז פיצה - Cheese Pizza
view counter
גוף חטוב ומעוצב ב- 20 דקות אימון פעם בשבוע! הצטרפו לעשרות מתאמנים שכבר רואים תוצאות! EMS PLUS
view counter
הרכב שלכם זקוק לפחחות כללית או לטיפול תקופתי? בואו להכיר צוות מיומן ואדיב במוסך פיאט מורשה. מרכז שרות פיאט החולה - המרכז רכב שלך
view counter
טקיאר מזגנים
view counter
כבר לא צריך לנסוע רחוק בשביל מוצרים לתינוקות. מבחר חבילות לידה, עגלות, כיסאות לרכב, אביזרים וטקסטיל. מאמו - חנות מוצרי תינוקות
view counter

כל הזכויות שמורות © גליל עולה - אתר הספורט של הצפון
תכנות: SmartWebs  ♦  שיווק דיגיטלי: SOL Digital