האיש שירגיש, יקפיץ וילהיב את הקהל שלכם. מי שידאג להרים את האירוע שלכם לגבהים חדשים. DJ אילון ישראל – תקליטן הבית של הצפון!
view counter
מחפשים אימון פונקציונאלי המשלב קרוספיט, TRX ואקסטרים? אימוני כושר אישיים וקבוצתיים במתחם מאובזר וחדשני. קרוספיט קריית שמונה
view counter
טקיאר מזגנים
view counter

מריו סנטר - המומחים במדרסים

המרכז לטניס בישראל סניף קרית שמונה
view counter
Dr. Cell - מעבדה סלולרית לתיקון טלפונים סלולריים וסמארטפונים וחנות אביזרים
view counter
איב מוסרי פילאטיס - סטודיו לפילאטיס מכשירים
view counter
דוגי סטייל - מזון וציוד לחיות מחמד, מספרה לכלבים וחתולים
view counter
הגר - קונדיטוריית בוטיק ביתית
view counter
מרכז שרות פיאט החולה - פחחות וצבע לכל סוגי הרכב
view counter
אכסניה ומתקני ספורט כפר בלום
view counter
EMS Plus ראש פינה - סטודיו אימוני כושר בשיטה מהפכנית
view counter
קובי הדרכה וציוד ספורט
view counter
דור אלון גז גליל עליון - אספקת פתרונות גז
view counter
שיפודי הקריה
view counter
מועדון כושר ועיצוב הגוף בי אקטיב
view counter
סופר פארם ביג קרית שמונה
view counter
LP מחשבים - לאנשים שבאמת אוהבים מחשבים
view counter
מדרסי העטלף
view counter
בייקרס אליפלט - המרכז הצפוני לרוכבי אופניים
view counter

על מדרסים לספורטאים ואיך לרוץ נכון

מאת: 
רחלי קינן אודם
בשם: 
גליל עולה
תאריך: 
15.03.13

 072-395-0867

נעלי ספורט ומדרסים לספורטאים נועדו לשפר את המגע של כף הרגל עם הקרקע, אך לא למנוע פגיעות שמקורן בריצה בה העקב פוגש בקרקע לפני שאר כף הרגל.

חשיבותם של מדרסי ספורט כבר ידועה לספורטאים רבים, אך עדיין, שימוש במדרסי ספורט בלבד אינו מספיק בכדי למנוע כאבים ופציעות ספורט. שיטת ריצה לא נכונה היא מתכון בטוח לפציעות עם או בלי מדרסים. בפוסט זה נכיר את ה HEEL STRIKE ואת הדרכים להימנע משיטת ריצה זו.

 
מהו HEEL STRIKE בריצה?
 
זהו סגנון ריצה בו עקב כף הרגל פוגשת את הקרקע קודם, ורק לאחר מכן מונחות מרכז וקדמת כף הרגל על הקרקע.
 
בין סגנונות הריצה הרבים הקיימים היום, "פגיעת עקב" נחשבת לשיטת הריצה הגרועה מכולן. למרות שיש מספר רצים מקצועיים שרצים בסגנון זה, אין זה אומר שזה נכון. הם בני אדם בדיוק כמוך, שפשוט לא סיגלו לעצמם הרגלים נכונים.
למעשה, איך שלא תסובבו את זה, "פגיעת עקב" אף פעם לא יכולה להועיל.
 
חסרונות ריצת "פגיעת עקב" רבים, ביניהם; היווצרות בעיות בעקב ויצירת עומסים על הרגל והגב. פגיעת עקב יוצרת אפקט של בלימה בכל פסיעה ולמעשה מאטה אותך בזמן ריצה. 
 
יש הטוענים שריצה בשיטת פגיעת עקב היא טבעית יותר, ובכן אתם מוזמנים לעשות ניסוי.
חלצו נעליים ונסו לרוץ יחפים. 99.9% מבני האדם ירוצו על כל אזור אחר ברגל למעט העקב. 
 
אם אתם בכל זאת חלק מהקבוצה ב- 0.01% שמתעקשים ליצור מגע עם העקב בקרקע לפני שאר כף הרגל, נסו לרוץ מרחק של 10 קילומטרים. בסיומם תגיעו למסקנות אחרות לגמרי בנוגע לסגנון הריצה שלכם.
 
הימנעות מפגיעות עקב בעת ריצה אפשרית בזמן קצר ביותר ועל ידי תרגול מספר כללים. לפניכם כללי הזהב שיעזרו לכם לסגל תנוחת ריצה על קדמת או מרכז כף הרגל.

 


בימין: ריצה נכונה עם קדמת ומרכז כף הרגל בתנוחה נשענת קדימה.
בשמאל: ריצה לא נכונה עם פגיעת עקב ותנוחה זקופה.

 

איך נמנעים מ"פגיעת עקב"?
 
1. רוצו בתנוחה הנשענת מעט קדימה ולא בניצב לקרקע, אך עם מבט קדימה.
2. כאשר אתם נשענים קדימה, קדמת הרגל תגיע באופן טבעי למגע עם הקרקע לפני העקב. זה יוצר את מראה ה"ריחוף" שרואים אצל רצים מקצועיים.
3. בשלב הראשוני, הקפידו לשים לב לכל פסיעה, והפנו את קדמת או מרכז הרגל למגע עם הקרקע. בהמשך זה יבוא בטבעיות.
4. מתחו את הכתפיים מעט אחורה והבליטו את החזה קדימה - זה יקל על זרימת האוויר לריאות.
5. מקצב - מוזיקה חשובה לשמירת הקצב בריצה - האזינו למוזיקה במהירות 160-180 BPM ואתם בקצב הנכון!
6. מדרסי ספורט - נועדו להפחית עומסים ולחצים על כף הרגל והשלד בעת ריצה תקינה. מדרסי ספורט איכותיים סופגים עומסים מיותרים ויוצרים חיבור אינטגרלי בין כף הרגל לסוליית הנעל, ובכך עוזרים לצמצם כאבים קיימים והיווצרות פגיעות עתידיות.
 
הכותבים הם צוות המומחים של מריו סנטר, חברה המתמחה מעל - 20 שנים בהתאמת מדרסים לספורטאים בשימוש בטכנולוגיה מתקדמת.

מריו סנטר מלווה את טובי הספורטאים בארץ בדרך לתנועה המושלמת עם צוות אורטוטיסטים מקצועי ובהתאמת מדרסי  ספורט מתקדמים בהתאמה אישית.

 

אתם מוזמנים להגיע לבדיקת אבחון מתקדמת לכף הרגל:  072-395-0867
 

פרסום תגובה חדשה

CAPTCHA
אתגר זה נועד לוודא שהינך אנושי כדי למנוע "ספאם".

כל הזכויות שמורות © גליל עולה - אתר הספורט של הצפון
תכנות: SmartWebs  ♦  שיווק דיגיטלי: SOL Digital