עוד לא החליט אם יישאר בזיו

בניגוד למה שפורסם באתר  N12 מנהל המרכז הרפואי זיו בצפת, ד”ר סלמן זרקא, עדיין לא החליט האם ייענה להצעה להתמנות לתפקיד ראש שירותי הבריאות במשרד הבריאות, או שיישאר בתפקידו הנוכחי

ד”ר סלמאן זרקא

באתר החדשות N12 הופיעה היום ידיעה תחת הכותרת: “אין מחליף לפרופ’ סדצקי: המועמד המוביל ויתר על התפקיד”. ד”ר סדצקי מכהנת כיום כראש שירותי הבריאות במשרד הבריאות, והמועמד המוביל להחליף אותה בתפקיד הוא מנהל המרכז הרפואי זיו בצפת,ד”ר סלמאן זרקא.

ד”ר זרקא נמצא כעת תחת מכבש של לחצים. מצד אחד שר הבריאות, יולי אדלשטיין מאוד מעוניין שהוא ייקח על עצמו את התפקיד, ומצד שני ראשי הרשויות בגליל המזרחי ובגולן מעוניינים שהוא יישאר בתפקידו הנוכחי.

במשרד הבריאות, שנמצא כיום בעיצומו של משבר הקורונה, הוחלט למנות דמות חדשה לתפקיד  ראש שירותי הבריאות במשרד הבריאות, במקום ד”ר מיכל סדצקי. התפקיד הוצע לד”ר זרקא משום שאת כל תפקידיו הקודמים הוא מילא בהצלחה.

הוא זכה להוקרה ופרסום בעיקר משום שהוא עמד בראש צוות ההקמה והניהול בית החולים ההומניטרי של צה”ל בגבול ישראל-סוריה לטיפול בפצועי מלחמת האזרחים בסוריה.

טיפול בפצועים סורים, צילום: דובר צה”ל

בקיץ 2013  התמנה זרקא לתפקיד ראש מחלקת הבריאות בחיל הרפואה, תפקיד שבמהותו דומה לתפקיד שהוצע לו כעת על ידי משרד הבריאות. לזרקא יש גם רקע אקדמי מתאים לתפקיד משום שאת התואר שני שלו הוא עשה בתחום אפידמיולוגיה ובריאות הציבור.

בעקבות ההצעה ממשרד הבריאות פנה יו”ר אשכול הרשויות גליל מזרחי גולן, בני בן מובחר, לזרקא וממש הפציר בו להישאר בתפקידו כמנהל המרכז הרפואי זיו בצפת. זרקא עוד לא החליט, אבל משום מה באתר N12  כבר דיווחו שהוא החליט להישאר בזיו.

בעקבות הפרסום ב-  12N פורסמה הודעה מטעם אשכול הרשויות ובה נאמר: “יו”ר אשכול רשויות גליל מזרחי, וראש מוא”ז מבואות החרמון, בני בן-מובחר, מברך את ד”ר סלמן זרקא על החלטתו להישאר בתפקידו כמנהל בית החולים זיו בצפת, זאת למרות ההצעה המכובדת שקיבל לשמש כראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות.

בני בן מובחר, צילום: אשכול גליל מזרחי גולן

“פועלו של ד”ר זרקא משמעותי ומוערך בקידום איכות שירותי הבריאות בצפון בכלל ובקפיצת המדרגה בשירותי הרפואה בבית החולים זיו בפרט. הישארותו בתפקיד תאפשר לנו, ראשי הרשויות בגליל המזרחי, יחד עם הנהלת בית החולים והעומד בראשה, להשלים תהליכים אסטרטגיים לשדרוג שירותי הבריאות והרפואה בצפון.”

סביר להניח שהנטייה של זרקא היא להישאר בזיו, משום שהתפקיד המוצע לו במשרד הבריאות בעיצומו של משבר הקורונה הוא תפקיד שאיך שלא יהיה, מעמיד אותו תחת זכוכית מגדלת של הפוליטיקאים ושל התקשורת.

בראיון שהתקיים עם ד”ר זרקא לרגל היבחרו כאחד ממדליקי המשואות ביום העצמאות הוא אמר: “אני לא פוליטיקאי”. אמנם ניהול בית חולים הוא תפקיד שמצריך כישורים פוליטיים, אך הוא עדיין פחות פוליטי מהתפקיד שמוצע לו כעת.