נמרוד עם טעם של עוד

הכדורסלן נמרוד לוי מרשים בביצועיו במדי הפועל גליל עליון. שמחים לארח אותו לראיון בפינת “ספורטאי השבוע”.

קבוצת הכדורסל של הפועל גליל עליון מפתיעה עד כה לטובה בביצועיה. אחרי שניצחה במרבית משחקי ההכנה שקיימה לעונה הזו, סופרת הקבוצה 7 ניצחונות רצופים במשחקים רשמיים – שלושה בליגת העל וארבעה בליגה הבלקנית. שחקן מפתח בהצלחה הוא הפורוורד נמרוד לוי (26), המתנשא לגובה 2.08, שעד כה שיחק כ-30 דקות בכל משחק בזירה המקומית וסיפק ממוצע של 9.8 נקודות ו-7.5 ריבאונדים למשחק.

נמרוד לוי שיחק בקבוצה בעונת 2015/16 תחת הדרכתו של זיו ברתנא, ממנה הוא פרש כנפיים לליגת העל בדרך למיצוב מעמדו כפורוורד ישראלי מוביל בליגה. אחרי מסע נדודים בליגת העל, שכלל עונה אחת במכבי ראשון לציון, שתי עונות במכבי אשדוד ובין לבין תקופה קצרה במכבי ת”א, הגיעה לה עונה בהפועל ירושלים ובעונה שעברה היה גורם מרכזי בהצלחה של עירוני נס ציונה – שזכתה באליפות היורופקאפ והייתה קרובה מאוד להעפלה לחצי גמר הפלייאוף העליון. נמרוד לוי מצא עצמו לאורך השנים גם זוכה לזימונים לסגל הנבחרת הלאומית.

בצעד שהפתיע רבים נמרוד לוי בחר העונה לחזור להפועל גליל עליון ועד כה נותן הרבה ערך מוסף על הפרקט ולמרקם החברתי המיוחד שבקבוצה. אנו שמחים להעניק לו את תואר “ספורטאי השבוע” ולארח אותו לראיון, קצת פחות משש שנים לאחר שאירחנו אותו לראיון בפינת “ספורטאי החודש” שלנו.

ושוב איתכם. נמרוד לוי (מימין) בקדנציה הקודמת בהפועל גליל עליון (צילום: פושקו)



נמרוד, כשחקן ותיק בליגה, ציפית לפתיחת עונה כזו?

” כשהתחלנו להתאמן לקראת העונה הזו, הבחנתי שיש כאן חומר אנושי מאוד איכותי, שאפשר לעשות יחד דברים יפים. אנחנו רק בהתחלה ולא חושב שיש לנו סיבות להסתנוור, אבל בהחלט אפשר להיות מעודדים. יש לנו עד פרמטרים שאנחנו צריכים לשפר ואנחנו עוד צריכים להתחבר”.

עשיתם סדרה יפה של ניצחונות בליגה הבלקנית. בשבוע שעבר שיחקתם שלושה משחקים בחמישה ימים, שניים מהם בצפון מקדוניה – לא בדיוק מדינה מפותחת כמו מדינות מערב אירופה. איך השפיע המסע הזה עליכם בשבוע האחרון?

“המסע לצפון מקדוניה תרם חלק נכבד לחיבור החברתי שלנו. זו הייתה הזדמנות להיות זמן ממושך ברצף יחד. לנו כשחקנים אין את המקום הזה של להתלונן על עומס. אין דבר שאנחנו יותר אוהבים מלשחק כדורסל. בשביל זה אנחנו עובדים ומתאמנים. יש לנו סגל רחב ואיכותי, שיכול לקחת חלק בשתי המסגרות. שמח שחזרנו עם ניצחונות משם והמשכנו את המומנטום גם בשבוע הזה בשתי המסגרות”.

הרבה אנשים הרימו גבה, כשחתמת בגליל. מה הביא אותך להחלטה הזו?


“בקיץ האחרון כיוונתי לעבר יציאה לליגה אירופאית. לא הגיעו אלי הצעות ששכנעו אותי שכדאי לי לעשות מעבר. חזרתי לשוק הישראלי בשלב מתקדם של הכנות לעונה. בחנתי את האפשרויות שעמדו בפניי והגעתי למסקנה, שהכי נכון עבורי יהיה לחזור לגליל. ראיתי אתגר מאוד גדול להיות חלק מהחזרה של הקבוצה לליגת העל. אני שמח על הבחירה שעשיתי. לא מדובר בברירת מחדל”.

הפועל גליל עליון קבוצה עם תקציב מינימום, עם סגל ישראלי לא מנוסה בליגת העל. לא הרגיש לך הימור גדול מדי לחתום בקבוצה?

“לא. אני זוכר לטובה את התקופה שלי כאן בקדנציה הקודמת. אני אוהב את האזור, התרשמתי כבר אז שמדובר באזור שאוהב כדורסל, עם הרבה אנשים בהנהלה וגם בקהל הרחב שמבינים כדורסל. יש לקבוצה קהל תומך ויש חיבור הדוק לקהילה. יש אנשים בהנהלת הקבוצה הנוכחית שהיו גם בהנהלה הקודמת. חזרתי להתגורר בקיבוץ עמיר. לא הגעתי מבחינתי אל הלא נודע. קסם לי להצטרף לקבוצה שמאמינה בשחקן הישראלי, קבוצה שהשאירה בסגל שחקנים שהיו שותפים לעלייה לליגת העל ונחושים להוכיח שהם מתאימים לליגה הזו. נקלטתי מהרגע הראשון בקבוצה בצורה הטובה ביותר, מבחינת האווירה זה מרגיש לי שאנחנו הרבה זמן יחד”.

עולה אל על. נמרוד לוי במשחק מול הפועל חיפה, ביום שני האחרון (צילום: גיל נוימן)



למעט המנהל המקצועי, יונתן אלון, לא עבדת עם הצוות המקצועי בעבר.

“אכן, עם יונתן עבדתי בהפועל ירושלים והייתה לנו דינמיקה טובה. ההיכרות המוקדמת עם יונתן בהחלט תרמה לבואי לגליל. את ברק פלג הכרתי כמאמן של קבוצת יריבות ששיחקתי מולן והתרשמתי מהאיכויות שלו כמאמן. עם אבישי גורדון לא שיחקתי, אבל יצא לנו לדבר כמה פעמים והתרשמתי גם ממנו. את נעם כהן הכרתי מהתקופה בקדנציה הקודמת, זכרתי שמדובר באיש מקצוע איכותי. סך הכל, אני מרגיש מאוד טוב עם הצוות הזה”.

מאחר ואתה השחקן המנוסה ביותר מקרב הישראלים, זה שם אותך בפוזיציה שונה מהאחרים?

“אני לא מרגיש שיש לי יותר על הכתפיים. בסך הכל, יש לנו קבוצה טובה ולכל אחד יש את הדברים שהוא צריך להביא למען הצלחת הקבוצה. אני משתדל לעשות כל שביכולתי למען הצלחת הקבוצה”.

עד עכשיו שיחקתם יחסית באווירה רגועה ביציעים. ביום שני מצפה לכם אופרה אחרת: משחק חוץ מול הפועל ת”א, באולם “הדרייב אין”, אולם עם אקוסטיקה חזקה וקהל ששומעים אותו. איך נערכים לאתגר?

“אין ספק שצפוי לנו משחק מאוד מאתגר. אנחנו כשחקנים מחכים למשחקים כאלה מול קהל גדול ורועש. הפועל ת”א אמנם עם מאזן הפוך משלנו, אבל מדובר בקבוצה איכותית וחזקה, שתזכה לתמיכה מהקהל שלה. יש הרבה דברים שנצטרך לעשות, כדי להיות בתמונת המשחק. לא אפרוט כאן את הכל. עד כה, מרכיב מרכזי בניצחונות שלנו היה טמון בהצלחה של משחק ההגנה. כשהיינו אגרסיביים ויעילים בהגנה, הדברים זרמו בצורה טובה גם בהתקפה”. 

לא עושה חשבון ל”אקסיות”. נמרוד לוי במשחק הניצחון מול נס ציונה (צילום: גיל נוימן)