כל המשקאות עליהם אתם רק חולמים במבחר עצום ובמחירים ממש נמוכים. כולם זורמים ליין בעיר קריית שמונה!
view counter
זה הזמן לגלות עולם ומלואו בעבור חיות המחמד שלכם. אביזרים, ציוד ומכירת דגים. צדק חייתי - מזון וציוד לבעלי חיים.
view counter
השכרת ומכירת במות הרמה, מלגזות וגנרטורים. רום צפון - פתרונות הרמה ושינוע
view counter

טורים אישיים שונים

איב מוסרי פילאטיס - סטודיו לפילאטיס מכשירים
view counter
דור אלון גז גליל עליון - אספקת פתרונות גז
view counter
צדק חייתי - מזון וציוד לבעלי חיים במחירים מפתיעים
view counter
Shay Dekel Store - סטודיו לעיצוב ותפירה בהתאמה אישית
view counter
מכבסת ורד - אנחנו מכבסים הכל!
view counter
ראש פינה ספא - טיפולי ספא לגוף ולנפש
view counter
בייקרס אליפלט - המרכז הצפוני לרוכבי אופניים
view counter
דף חלק - החנות הגדולה בצפון לציוד בי"ס וציוד משרדי
view counter
מאמו - מוצרי תינוקות
view counter
המרכז לביטוח ספורטאים - יורם גרטי
view counter
פיורינה ספא מן הטבע - הגושרים מלון בטבע
view counter
מדרסי העטלף
view counter
LP מחשבים - לאנשים שבאמת אוהבים מחשבים
view counter
כלים לרגע קריית שמונה - השכרת ומכירת כל כלי העבודה
view counter
רום צפון - פתרונות הרמה ושינוע
view counter
הגר - קונדיטוריית בוטיק ביתית
view counter

משמעת ספורטיבית: כושר גופני וכל מה שביניהם

מאת: 
אפרים בן ארי
בשם: 
גליל עולה
תאריך: 
01.02.13

סוף סוף אנחנו מתחילים לעכל את העובדה שבהשוואה לשחקן הישראלי היכולת הגופנית הגבוהה של השחקן האירופאי אינה קשורה לגנטיקה, ארץ מוצא, מזג האויר או כל סיבה או תרוץ אחר. להמחשה, הנה מספר דוגמאות:
                        
 
מה עושה שחקן ישראלי לעומת אירופאי במהלך המשחק
 
                מרחק כללי שעבר        מס' ספרינטים עד 10 מ'       מס' ספרינטים מעל 10 מ'   
ישראלי       7500 מטר                20                                   16                         
אירופאי      10500 מטר              28                                   24                         
 
במילים פשוטות, בהשוואה לקצב המשחק של השחקן האירופאי, יכולתו הגופנית של השחקן הישראלי מספיקה בקושי למחצית אחת. אז מדוע ההבדל כה משמעותי? התשובה היא, הכל תלוי במשמעת ספורטיבית. והעקרון מאד פשוט- כמו דלק שאינו מתאים למכונית שלך כך חוסר משמעת ספורטיבית אינו מאפשר לבצע אימונים באינטנסיביות גבוהה וכמובן שהכושר הגופני נשאר נמוך. וזה כל הסיפור. 
 
אחד הגורמים החשובים ביותר במסגרת משמעת ספורטיבית הוא תזונה.
הטבלה המופיעה מטה מייצגת עקרונות בלבד של מערך תזונה בהתאם לגיל.

מובן מאליו שחובה  לבצע שינויים והתאמות לעונות השנה, מבנה גוף, עומס אימונים, בדיקות הדם, נתונים גופניים, תפקיד במגרש, מערך שעות הלימודים, סדר יום-יומי וגורמים אחרים (צמחוני, רגישות וכו').   
 
קבוצות המזון                                     גיל 10-12        גיל 13-15        גיל 16 ומעלה
דגנים וקטניות:                                   3-4 מנות          5-7מנות            8 מנות ויותר
מנה אחת = 50 גרם של

אורז מלא, תירס, פסטה מחיטה                     
מלאה, שעועית, סויה, אפונה.
פרוסת לחם מחיטה מלאה=30 גרם
ירקות:                                               3-4 מנות         5-6 מנות           7 מנות ויותר
מנה אחת=מלפפון בינוני, עגבניה בינונית,

                                                                                                                                               

מוצרי חלב:                                        1 מנה             1 וחצי מנות        4 מנות
מנה אחת=כוס חלב, 50 גרם קוטג.
יוגורט, ביו או מעדן.
פירות:
מנה אחת=פרי בינוני                             2 מנות            3-4 מנות            5 ויותר
 
בשר וביצים:                                      1 מנה             מנה וחצי             2 מנות
מנה אחת=100 גרם עוף, הודו,בקר,

פסטרמה או 2 ביצים  

הערה: ניתן להשתמש במאמר זה בתנאי שהפרטים של הכותב הרשומים מטה יופיעו.

 


ד"ר אפרים בן ארי - פיזיולוגיה של המאמץ
054-4773623

efraimbenari@gmail.com

www.superfit.co.il

פרסום תגובה חדשה

CAPTCHA
אתגר זה נועד לוודא שהינך אנושי כדי למנוע "ספאם".

כל הזכויות שמורות © גליל עולה - אתר הספורט של הצפון
תכנות: SmartWebs  ♦  שיווק דיגיטלי: SOL Digital