מסביב לכדור הירוק עם עידו זונדר

הטניסאי המוכשר עידו זונדר מרמת כורזים היה שליש מהשנה שעברה מסביב לגלובוס בתחרויות והגיע להצלחות רבות. יש לו הרבה מה לספר על שנת 2019, בפתיחתה של שנת 2020, בראיון בפינת “ספורטאי החודש”.

שנת 2019 הייתה שנה שהטניסאי עידו זונדר לא ישכח. הטניסאי המצליח בן ה-20, שהגיע לעשירייה הראשונה לבוגרים, השתתף בשורה של תחרויות בזירה המקומית וגם בשורה של תחרויות בזירה הבינלאומית – זאת בנוסף להצלחות עם קבוצת מרכז הטניס של קרית שמונה – שזכתה בגביע המדינה בחודש אוקטובר האחרון ועלתה מהליגה השלישית לליגת המשנה של מרכזי הטניס בישראל. לאורך השנים קיימנו מספר ראיונות עם עידו זונדר בפינות המצטיינים שלנו – ותמיד היה לו מה לחדש. לעידו זונדר יש הרבה מה לספר ואנו שמחים לארחו שוב בפינת “ספורטאי החודש”.

הצלחות בכל הגזרות. עידו זונדר בסיום טורניר גמר גביע המדינה למועדונים

עידו, איך מסכמים שנה כזו אינטנסיבית?

“עם תחושה גדולה של שביעות רצון. עליתי בדירוג הארצי ועליתי 800 מקומות בדירוג העולמי וזה תגמול נכבד לעבודה הרבה שאני משקיע. ברמה הקבוצתית הקבוצה שאני משתייך אליה יחד עם חבריי זוהר יניב, טל ביטון עמית קקון, יוני בכר, ישראל בוסקילה ומתן קרמיש ובהדרכתו של המאמן טל אמסלם, הגיעה להישגים גדולים גם בליגה וגם בגביע – הודות לעבודת צוות מצוינת, רמת אימון גבוהה והתעלות כל פעם של שחקן אחר. זו הייתה שנה חוויתית שבה הכרתי עוד מקומות ועוד אנשי ברחבי העולם. מאמצע חודש יולי עד אמצע אוגוסט השתתפתי בתחרויות במקסיקו, מסוף ספטמבר ועד לאמצע אוקטובר השתתפתי בתחרויות בבולגריה, מאמצע נובמבר עד אמצע דצמבר השתתפתי בתחרויות באי כרתים שביוון – שם גם הייתי חלק ממשלחת עם שחקנים מובילים בדירוג הארצי ובראשם ישי עוליאל ולמדתי ממנו ומהאחרים המון. היינו כמו נבחרת לכל דבר, עודדנו אלה את אלה במשחקים. השתתפתי ב-7 תחרויות יחידים שונות. בתחרות אחת לא רשמית הגעתי לגמר, ההישג הטוב ביותר בתחרויות הרשמיות הוא עליה לסיבוב השני מול שחקנים בגילאי 22 ומעלה – עניין שדורש המון ניסיון ופיזיות. בזירה המקומית ההישג הגדול ביותר שלי היה עליה לגמר תחרות זוגות יחד עם שחר גבאי מראשון לציון, לאחר שלאורך השנה נעצרתי לרוב בשלב רבע הגמר. מגיעה תודה גדולה למאמניי, טל אמסלם ויעקב בושינסקי מאמן הכושר, על ההשקעה הרבה בי ועל ההכנה המצוינת לתחרויות. תודה גדולה מגיעה גם לנמרוד מלכה – הבעלים של רשת חנויות “אנימל” – שידוע כתומך גדול בספורט. נמרוד עזר לי המון במימון שהותי במקסיקו”. 

איך נראית שגרת היום שלך? האם אתה מצליח לשלב בקריירה מקצועית לצבא?

כל יום אימון בוקר בין השעות 8-10, לאחר מכן אני מגיע לבסיס עמיעד משעה 11 עד 14, לאחר מכן קצת נח בבית ואז מתמסר לאימון כושר אישי ומשם אימון טניס קבוצתי של שעתיים במרכז בקרית שמונה”.

טעם את יבשת אמריקה. עידו זונדר במקסיקו

מבחינה כספית איך אתה מצליח לעמוד בכל זה?

“מאוד לא פשוט. אני נשען על תמיכה של איגוד הטניס, עזרה שקיבלתי מנמרוד מלכה, עזרה משפחתית וכספים שהרווחתי בתחרויות. זה מאוד לא פשוט. בשנה האחרונה השתתפתי ב-15 תחרויות בינלאומיות. כדי לעלות משמעותית בדירוג צריך להשתתף לפחות ב-20 תחרויות. אני מאוד מקווה שאזכה לספונסר או מספר ספונסרים, כדי שאוכל להרשות לעצמי להשתתף ביותר תחרויות”.

מה המטרות שלך לשנה הקרובה?

“להצליח בכמה שיותר תחרויות שאשתתף בהן. להגיע כמה שיותר פעמים לפודיום בזירה המקומית ובזירה הבינלאומית להגיע לשלבים גבוהים יותר. בפברואר הקרוב מצפה לי אתגר גדול בתחרות בפורטוגל ואני מקווה לחזור ממנה עם סיפוק גדול”.