מחכים לשוב למסלולים

כמו בכל ענפי הספורט, גם ענף הטריאתלון מושבת מפעילות. איך עוברים הימים האלה על קבוצות מועדון טריאתלון גליל עליון? על כך בכתבה הבאה.

במועדון טריאתלון גליל עליון חיכו בשקיקה לחודש מרץ, אחרי תקופה של הכנות לקראת עונת מרוצי האביב, אלא שמשבר הקורונה הגיע בזמן הכי רע מבחינת הקבוצות, שמוצאות את עצמן מושבתות מפעילות, אך במועדון מסרבים להישאב לאנרגיות שליליות ומקווים לימים טובים. לעת עתה, ספורטאיי המועדון ממשיכים לעבוד באופן עצמאי על שמירת כושר, בתקווה שבקרוב הם ישובו לפעילות שהם כל כך אוהבים ואף ייטלו חלק בפעילויות. בראיון שערכנו עם יואב ביטון – המנהל המקצועי של המועדון, קיבלנו את תמונת המצב העדכנית של קבוצות המועדון.

יואב, באיזה שלב של העונה הקורונה תפסה אתכם? 
“חודש מרץ הוא הזמן של תחילת עונת התחרויות. הספורטאים עברו את מחזור ההכנה לקראת התחרות הראשונה, שהייתה אמורה להיות אקוותלון וינגייט- תחרות פתיחת עונה שבה הספורטאים משתמשים כדי להוריד את החלודה כמו שאומרים ולהתחיל להיכנס למצב תחרות. ההכנה הייתה מעולה ועברנו את האירוע הראשון- 10 ק”מ במרתון תל אביב בתוצאות מעולות, אך לצערנו מיד לאחר מכן הגיעה הפגרה הכפויה”.

איך עבר השליש הראשון של שנת 2020 מבחינת הפעילות?
“גדלנו בכל המחלקות – אבל במיוחד גדלנו בקבוצת הילדים גילאי 8-12. הכפלנו את כמות הספורטאים מ-8 ל-16, ויש עוד כאלו שהיו צריכים להגיע לאימוני התנסות אבל הקורונה עצרה הכל”.

איך הכוורת המקצועית שלכם ממתנהלת?
“אני מאמן את קבוצת הנוער בתחום השחייה, מאמן בנוסף בשלושת הענפים של חלק מילדי המועדון יחד עם מחלקת השחייה כחלק מפרוייקט “הכל מתחיל במים”. עדי לוינסון מאמן את קבוצת הילדים בתחום האופניים והריצה ועובד איתי בימי שבת ברכיבות עם קבוצת נוער פלג נפתלי אימנה את ריצת הבוגרים וריצת הנוער יחד איתי בבקרים. הבוגרים שוחים במחלקת השחייה ומתאמנים בקבוצתה משותפת יחד עם מועדון TNT”.

פלג נפתלי נפרדה מכם לטובת סטז’ בתזונה באשקלון. מה תוכל לספר עליה ומה תאחלו לה?
“פלג מאמנת מצויינת עם גישה מדהימה לילדים וגם לבוגרים ועם המון המון מוטיבציה בכל אימון, מקצועית ועם המון ידע בתחום המקצועי וכמובן בתחום התזונתי, מה שעזר הרבה לספורטאים ולספורטאיות שלנו. אני מאחל לה המון הצלחה בהמשך והבית תמיד פתוח”.

איך אתם שומרים על כושר בתקופה הזו?
“כרגע אין אימוני שחייה, אבל אנו מקיימים אימוני טריינר על האופניים באפליקאציית ה ZOOM. כמו כן, הספורטאים מקבלים תוכנית מסודרת של אימוני כח, גמישות וריצה ליד הבית או במסילת ריצה, כך שאנו כן מצליחים להפיק ולשמור על רמה די גבוה של ריצה ואופניים, נצטרך להדביק את הפער בתחום השחייה”.

אם אחרי הפסח יודיעו על חזל”ש, תצליחו לעשות את ההתאמות הנדרשות, כדי להשתתף בתחרויות?
“אני חושב שעוד מוקדם לדעת, הכל זו שאלה עד כמה נהיה במצב הזה. אם נחזור לקראת סוף אפריל, אז אני מאמין שכן נוכל להדביק את הפער ולעשות התאמות לאורך העונה, אבל אם המצב ימשך עד חודש ספטמבר זה כבר יהיה סיפור אחר – כמובן גם שם נדע לעשות את ההתאמות לגבי התחרויות ואירועי המועדון”.

מה הדבר הראשון שתעשו כשתחזרו לפעילות?
“קודם כל לחזור לשחות – ומהר. אחר כך נערוך מפגש חברתי לגיבוש, כמו שרק אנחנו יודעים להפיק במועדון. זה צורך מתבקש אחרי כל התקופה שלא ראינו אלה את אלה”.

מתגעגעים ואופטימיים כאחד. חברי מועדון טריאתלון גליל עליון, באליפות הארץ האחרונה באילת