גוף חטוב ומעוצב ב- 20 דקות אימון פעם בשבוע! הצטרפו לעשרות מתאמנים שכבר רואים תוצאות! EMS PLUS ראש פינה
view counter
האיש שירגיש, יקפיץ וילהיב את הקהל שלכם. מי שידאג להרים את האירוע שלכם לגבהים חדשים. DJ אילון ישראל – תקליטן הבית של הצפון!
view counter
מחפשים מועדון כושר עם מגוון רחב של חוגים ומכשירים מתקדמים? הצטרפו עוד היום למשפחת הכושר החזקה של בי אקטיב
view counter
המרכז לביטוח ספורטאים - יורם גרטי
view counter
ראש פינה ספא - טיפולי ספא לגוף ולנפש
view counter
קובי הדרכה וציוד ספורט
view counter
איטליה הקטנה
view counter
לבמה - ציוד הגברה, תאורה וכלי נגינה
view counter
כפיר בן חמו הובלות - הובלת דירות, משרדים, הפצה ושינוע
view counter
שיפודי הקריה
view counter
Shay Dekel Store - סטודיו לעיצוב ותפירה בהתאמה אישית
view counter
בי אקטיב - ביגוד ספורט מקצועי
view counter
די ג'יי אילון ישראל
view counter
הפיראט האדום - חנות הצעצועים הזולה בצפון!
view counter
מדרסי העטלף
view counter
רום צפון - פתרונות הרמה ושינוע
view counter
שווארמה יוסף אקספרס קריית שמונה
view counter
ינקי אילן שלומי שלטים בע"מ - מפעל לייצור כל סוגי השלטים, הדפסות דיגיטליות ותמונות קנבס
view counter
בייקרס אליפלט - המרכז הצפוני לרוכבי אופניים
view counter

מגה מגנזיום

מאת: 
דינה קינן
בשם: 
גליל עולה
תאריך: 
25.01.16

מגנזיום הוא אחד המינרלים הנפוצים ביותר בגופנו והוא חיוני לבריאות טובה. מקורו במזון שאנו אוכלים, אך מה קורה כשהמזון דל בערכים תזונתיים ובהם מגנזיום?

כמחצית מכמות המגנזיום בגוף נמצאת בעצמות, עוד חלק נמצא ברקמות ו-1% בלבד נמצא במחזור הדם. מגנזיום מהווה מרכיב חיוני לכ-300 תגובות ביוכימיות שונות בגוף. הוא חיוני לתפקוד השרירים והעצבים, שומר על יציבות קצב הלב, מסייע לתפקוד מערכת החיסון ולחוזק העצמות. בנוסף לכך, מגנזיום מווסת את רמת הסוכר בדם, שומר על לחץ דם נורמאלי ומשחק תפקיד חשוב בייצור החלבונים בגוף.

יש עדויות לכך כי מגנזיום מסייע למנוע מצבים רפואיים שונים, ביניהם: יתר לחץ דם, סוכרת, מחלות לב וכלי דם ואוסטאופרוזיס. כיום מתברר כי תסמינים רבים שאיתם אנו חיים כעובדה קיימת וכואבת מושפעים מכמות המגנזיום בגופנו. אם אתם סובלים מעצירות, כאבי מחזור, כאבי ראש ומגרנות, בעיות שינה, כאבי שרירים והתכווצויות כואבות ,סביר להניח כי תחושו שיפור ניכר במצב ולעיתים אפילו תוכלו להעלימו ע"י תזונה עשירה במגנזיום ו/או נטילה של תוסף מגנזיום לפי המלצת נטורפת/ית. חשוב לציין כי מגנזיום הוא מינרל תוך תאי ובדיקות דם אינן אינדיקציה לאבחון של חסר.

לשם צריכה קבועה של מזון עשיר בערכים תזונתיים גבוהים המכילים ביניהם מגנזיום אנו זקוקים לירק רב, שהרי המזונות הגדלים קרוב לקרקע הם העשירים ביותר במינרלים. הסיבה בגללה אנשים רבים סובלים מחסר במגנזיום היא שגידולי השדה כיום הם חלק מחקלאות מסיבית בה האדמה מתרוקנת מהמינרלים שבה ע"י השקייה מרובה ותחלופה מהירה של גידולים שונים. החקלאים עצמם נאלצים להוסיף דשנים וחומרים מאיצי גדילה אחרים אשר אינם קיימים עוד בצורה הטבעית באדמה. התוצאה היא ירק יפה וגדול אך דל במינרלים וביניהם מגנזיום. בנוסף, תפריט עתיר סוכרים (כ35% מתזונת האדם בעולם המערבי) יגרום לאובדן מגנזיום וקושי בספיגתו, מתח ופעילות גופנית עצימה לאורך זמן סוחטים מאגרי מגנזיום, כמו כן תרופות משתנות, אנטיביוטיקה וגיל שככל שאנו מתבגרים יכולת הגוף לספוג ערכים תזונתיים מהמזון יורד וגם יכולת הגוף לאגור נחלשת.

לכן, ישנה חשיבות להוסיף לגוף את הדרוש לו לתפקוד תקין בעיקר דרך המזון אותו אנו צורכים באופן קבוע ולהשלים עם תוסף מתאים. לפניכם רשימה של מזונות המכילים מגנזיום: ירקות עליים ירוקים הם מקור טוב למגנזיום, כי מה שאחראי על צבעם הירוק מכיל מגנזיום. תרד, פטרוזיליה, שמיר, עירית, ארוגלה, קטניות (שעועית ואפונה), אגוזים, שקדים, בוטנים וזרעים, גם מהווים מקור למגנזיום. כמו כן מגנזיום נמצא ב: בזיליקום, פולי סויה, קמח סויה, שומשום, תפו"א, חמאת בוטנים, נבט וסובין חיטה, פתיתי סובין, במיה, עדשים, אבוקדו, בננות, מרק עצמות, מלח ים אטלני ומלח הימלאיה, מי שתיה מהווים גם כן את אחד המקורות למגנזיום. הערה: מזונות שבושלו במים מאבדים מתכולת המגנזיום, לכן עדיף לאפות/לאדות.

חומוס משעועית מאש (כ4 מנות, 127מג' מגנזיום למנה)
200גר שעועית מאש
1 כוס טחינה 100% שומשום מלא
מיץ לימון - יחידה (30 מ"ל)
4 שיני שום
שמן זית
מלח ים יבש
מים

משרים את המש למשך כ- 12 שעות במים. מסננים ושוטפים את המש המותפח ומבשלים במים נקיים במשך 15 דקות. מכניסים לבלנדר את השעועית שבושלה, שיני השום, מיץ מלימון שלם, טחינה, שמן זית ומלח.
מערבלים לקבלת עיסה בצפיפות הרצויה. ניתן להוסיף מעט ממי הבישול של המש אם העיסה יוצאת יבשה וקשה מדי, מקררים ומגישים כמו חומוס, עם מעט שמן זית ועשבי תיבול לבחירתכם מעל.

 

דינה קינן - תזונאית הוליסטית ונטורופתית מוסמכת

דינה קינן

תזונאית הוליסטית ונטורופתית מוסמכת 

פרסום תגובה חדשה

CAPTCHA
אתגר זה נועד לוודא שהינך אנושי כדי למנוע "ספאם".

כל הזכויות שמורות © גליל עולה - אתר הספורט של הצפון
תכנות: SmartWebs  ♦  שיווק דיגיטלי: SOL Digital