למידה מקוונת ברמה אחרת

במכללת תל חי נחנכה כיתת לימוד חדשנית לצורך למידה מרחוק ובה ציוד משוכלל ומתקדם שמשפר מאוד את איכות הלמידה

משבר הקורונה יצר תמריץ גדול למוסדות האקדמיים לפתח את תחום הלמידה המקוונת באמצעות האינטרנט. עד מהרה התברר שכדי להגיע לחוויית למידה שתהיה שווה פחות או יותר ללמידה בכיתה, זה לא מספיק להציב מצלמת וידיאו באולם ההרצאות.

במכללת תל חי, שמתנהלת בחודשים האחרונים בעיקר בלמידה מרחוק, הבינו שחייבים להשקיע בנושא, ולאחרונה חנכו כיתה חדשה הנקראת כיתת .WILLIAM הכיתה החדשה הכוללת  ציוד מתקדם ללמידה מרחוק, והיא אחד מתוצרי פרויקט ויליאם של ארסמוס, העוסק בקידום “בינלאומיות בבית”. בפרויקט זה שותפים מוסדות להשכלה גבוהה בארץ ובאירופה, ביניהם המכללה האקדמית תל-חי.

כיתת וילאם תאפשר למרצים לצלם שיעורים ולערוך שיעורים מקוונים ברמה גבוהה מאוד, וכן לקיים שיעורים משותפים בשידור חי בשיתוף מוסדות אקדמיים בחו”ל, כאשר הסטודנטים מתל חי נוכחים בכיתה, מצולמים וצופים בעמיתיהם מחו”ל דרך מסך מרכזי. בכיתה יופקו קורסים בינלאומיים וכבר צולמו בכיתה הרצאות לסדנת ביואינפורמטיקה של ד”ר איתי שרון וד”ר שריאל היבנר, סדנה בינ”ל המוצעת השנה באופן מקוון.

באירוע החנוכה אמרה פרופ’ שירה הנטמן: “זהו רגע מאוד מרגש עבורי, לחנוך את הכיתה הזו, זהו רגע המסמל שלב חשוב בהתפתחות המכללה. לאורך השנים האחרונות קידמנו את הלמידה המקוונת ואין ספק כי כיתה זו תיתן דחיפה גדולה לנושא. ברגע שיש תשתית טכנולוגית מתאימה ומתקדמת יהיה לנו קל יותר לקדם קורסים מקוונים בחוגים השונים, במיוחד עתה בעידן הקורונה, אך לא רק”.

גם פרופ’ מולי להד היה נרגש מהמעמד ואמר: “הכיתה הזו היא מהלך מדהים. היא כוללת אולפן וציוד מתקדם ומשוכלל, שיקדם אותנו בכל צורות ההוראה מרחוק וההוראה המקוונת. השלב הבא של פרויקט ויליאם הוא הפקת קורס בינלאומי משותף עם אוניברסיטה בחו”ל”.

נטלי אידלמן פורת, מרכזת היחידה לקשרים אקדמיים בינלאומיים, הוסיפה בהקשר זה:  “היה לנו חשוב להשקיע לא רק בציוד, אלא גם בעיצוב הכיתה. נעזרנו במעצבת פנים המתמחה בעיצוב מרחבי למידה במטרה ליצור סביבת למידה נעימה ואנחנו שמחים מאוד על ההשקעה מצד המכללה בהיבט זה. הכיתה הזו מאפשרת לנו כעת גם הזדמנויות חדשות לשיתוף פעולה עם מרצים וסטודנטים מחו”ל”.

צילומים: מכללת תל חי