א.א אורטופדיה וספורט
view counter
השכרת ומכירת במות הרמה, מלגזות וגנרטורים. רום צפון - פתרונות הרמה ושינוע
view counter
גוף חטוב ומעוצב ב- 20 דקות אימון פעם בשבוע! הצטרפו לעשרות מתאמנים שכבר רואים תוצאות! EMS PLUS ראש פינה
view counter

כיצד להתחיל לרוץ

מאת: 
שי בית הלוי
בשם: 
גליל עולה
תאריך: 
31.07.12

ריצה היא ענף הספורט הבסיסי והטבעי ביותר. משחר האנושות ריצה הייתה אחד האינסטינקטים הבסיסיים ביותר של האדם לצרכי מרדף, צייד, בריחה ומאוחר יותר גם כענף ספורט.

הפשטות שבריצה והאמצעים הזולים והזמינים הם הקסם שבה. ריצה מפעילה את כל שרירי הגוף, משפרת סיבולת לב-ריאה, היעילה ביותר לשריפת קלוריות ובניגוד למה שמקובל לחשוב מחזקת את המפרקים וזאת בתנאי שמבצעים אותה בצורה נכונה.

אחד המיתוסים שיצאו לריצה ולא בצדק הוא שהריצה פוגעת בברכיים. אכן, מי שיקום בוקר בהיר אחד וייצא פתאום לרוץ, לאחר שלא רץ מאז ימי בית הספר, סביר להניח שייתקל בחוויה לא נעימה ואפילו כואבת.

 

להלן כמה טיפים על איך בעצם מתחילים לרוץ:

 בצעו בדיקת מאמץ כדי לוודא שאתם בריאים וכשירים לפעילות גופנית.

 רוצו בנעלי ריצה מתאימות ובמצב טוב. אל תרוצו בנעליים בלויות וישנות.

 השתדלו לגוון במשטחי הריצה ולרוץ ככל הניתן על משטחים רכים (כורכר, דשא, שבילים וכו') ולא רק על אספלט.

 הקפידו לבצע חימום לפני הפעילות ושחרור ומתיחות לאחר הפעילות.

 בתחילת הדרך שלבו ריצה והליכה, לדוגמא בכל שתי דקות של הליכה מהירה שלבו 30 שניות של ריצה קלה וחוזר חלילה. אם הכל בסדר ואין כאבים אז נסו לאט ובהדרגה לשלב יותר זמן של ריצה ופחות זמן של הליכה.

 מומלץ לבצע תרגילי חיזוק מגוונים לקבוצות שרירים נפרדות לפלג גוף עליון ותחתון כדי לתמוך בעומס החדש הנוצר על הגוף.

 מומלץ להצטרף לקבוצת ריצה, מסגרת תומכת יכולה לעזור הן בהתמדה והן בליווי המקצועי. יש להקפיד שמאמן מקצועי מלווה ומדריך את הקבוצה.

 זהירות זה ממכר!

 


שי בית הלוי
מאמן ריצה ואתלטיקה קלה
מאמן את מועדון ריצה גליל עליון ומועדון רצי הגולן
מאמן אתלטיקט – בית ספר לאתלטיקה לילדים
www.rungalil.com

פרסום תגובה חדשה

CAPTCHA
אתגר זה נועד לוודא שהינך אנושי כדי למנוע "ספאם".

כל הזכויות שמורות © גליל עולה - אתר הספורט של הצפון
תכנות: SmartWebs  ♦  שיווק דיגיטלי: SOL Digital