כח כיבוש צפתי

הכדורגלן הצפתי הצעיר והמוכשר רואי שיש, שחקן הכנף של קבוצת ילדים ב’ של הפועל עירוני צפת, כבש בעונה האחרונה 24 שערים. אנו שמחים להעניק לו את תואר “ספורטאי השבוע”.

בקיץ שעבר, בשלב מתקדם של הפגרה, הוקמה לה מחלקת הנוער המתחדשת של הפועל עירוני צפת לאחר 5 שנים. לצד קבוצת נערים ב’ הוקמה קבוצת ילדים ב’, שמרבית שחקניה הגיעו ממסגרות של חוגי כדורגל במגרשי השחב”ק בעיר. הקבוצה של יהודה חטואל שובצה במחוז צפון 2 והייתה לאחת מהקבוצות המצליחות בליגה. הקבוצה מאגדת בתוכה כדורגלנים חילונים ודתיים, רובם תושבי צפת והיא נחשבת לקבוצת דור העתיד של המועדון. במהלך העונה הזו שמחנו לארח לראיון בפינת “ספורטאי החודש” את קשרה השמאלי של הקבוצה, יהונתן מלכה, והיום אנו שמחים לארח בפינת “ספורטאי השבוע” את רואי שיש מצפת, שחגג בשבוע שעבר במזל טוב יום הולדת 13. רואי שיש הוא שחקן כנף מוכשר, שכבש בעונה האחרונה 24 שערים והיה לשחקן ההתקפה הדומיננטי ביותר בקבוצה.

עונת בכורה מלאה בכיבושים. רואי שיש

רואי שיש הצליח לעשות בצורה מצוינת את המעבר ממסגרת החוגים במגרשים קטנים למסגרת ליגה מטעם ההתאחדות לכדורגל. על התהליכים שעבר במשך השנים ועל העונה הזו, אומר השחקן המוכשר: “התחלתי בגיל 5 לשחק בחוג כדורגל. כמו רבים מחבריי, גם אני חיכיתי הרבה שנים שתהיה לנו כאן קבוצת ליגה ונשחק במגרש גדול. אני שמח מאוד שלאחר חילופי השלטון בעירייה ראש העיר החדש, שוקי אוחנה, לקח את הנושא ברצינות והוקמה לנו מסגרת של ליגה תחרותית. כשנודע לי שקמה קבוצה לגיל שלי כמובן שרציתי להיות חלק ממנה. באתי בעקבות החברים, האווירה, הייחודיות שיש כאן. סך הכל הייתה עונה מעולה, עונה שבה הגעתי להישגים אישיים מאוד גבוהים, התקדמנו יחד כקבוצה. אני אוהב מאוד את החברים, כולם תומכים בכולם, יש אווירה של אחדות, חברות ותמיכה, הרבה פרגון. חבל שהעונה הזו הסתיימה בשלב מוקדם, אבל כמובן שלכולנו נישאר טעם של עוד ומחכים לעונה הבאה”.

עונת בכורה מוצלחת. קבוצת ילדים ב’ של הפועל עירוני צפת יחד עם המאמן יהודה חטואל (מימין) ויו”ר המועדון,  יניב אוחנה

בין רואי שיש למאמן יהודה חטואל נרמה מערכת יחסים מאוד מיוחדת, אותה מתאר השחקן כסיפור אהבה – לא פחות: “אני מאוד שמח, שהמאמן הראשון שלי במסגרת הליגה הוא יהודה חטואל. מעבר לזה שהוא מאמן מצוין, הוא אישיות נדירה. הוא כמו אבא שני. הוא עזר לקבוצה להסתגל לליגה ועזר לכולנו להתקדם. אני מרגיש באופן אישי שיהודה העניק לי מעל ומעבר, השקיע מזמנו האישי, ממרצו ומנשמתו למעני – בהערות לשיפור, בהכוונה נכונה, בטיפים מנטליים. אני שמח על הזכות הגדולה שניתנה לי”. המאמן מצידו הגיב בשבחים לשחקן: “רואי שיש שחקן מוכשר ביותר, מלא בתשוקה  לכדורגל, כל הזמן רוצה ללמוד ולהתקדם בכדורגל. רואי משחק בכנף שמאל, הוא גולר אמיתי, בעונתו הראשונה במגרש כדורגל כבש 24 שערים. רואי הוא ילד שובב ואהוב על השחקנים ועלי. צופה לו עתיד, מבטיח בעזרת השם”.

מה עוד נוכל לספר לכם? רואי שיש אוהד את מכבי ת”א והשחקנים האהובים עליו הם ערן זהבי וכריסטיאנו רונאלדו, שלדעתו נהנים מהשילוש הקודש: כישרון, ווינריות ורמת השקעה גבוהה.

בנוגע לעתיד לרואי שיש שאיפות גבוהות: “אני בודק כל מיני אפשרויות בנוגע לעונה הבאה. לפני שלושה חודשים נבחנתי בבית”ר טוברוק וההתרשמות ממני הייתה טובה. אני שואף עם השנים לשחק בקבוצות בליגות הבכירות של מחלקות הנוער. החלום הגדול ביותר שלי הוא לשחק באחת מהקבוצות הלונדוניות הבכירות – צ’לסי או ארסנל”.

חולם באנגלית. רואי שיש