כדורסל גברים: כמה קרוב – ככה רחוק

הפועל גליל עליון שמטה יתרון של 18 נקודות והפסידה 87:84 להפועל חבל מודיעין, שקלעה שלשה בסמוך לבאזר, במשחק שבו תצוגת השיפוט התאכזרה לגליל.

ערב מאכזב מאוד להפועל גליל עליון. הקבוצה של ברק פלג הייתה חזק בדרך לניצחון במשחק החוץ מול הפועל חבל מודיעין – שאותה היא ניצחה ביום שישי, לפני שמונה ימים, אך שוב הכדורסל הוכיח לנו כמה המשחק הזה הוא לא צפוי ולא ניתן בו לחגוג לפני הבאזר האחרון.

הפועל גליל עליון התייצבה למשחק הערב עם המאזן השלישי בטיבו בליגה, כשהיא מקדימה בנקודה אחת ומשחק עודף את הפועל חבל מודיעין. גליל ידעה שהפסד הערב ישווה את מספר הנקודות בין הקבוצות וכשמספר המשחקים ישתווה חבל מודיעין תעקוף אותה. הערב ערך בהפועל גליל עליון הופעת בכורה מרשימה הפורוורד איזייאה אייזנדורף – שהיה השחקן החם של הגליל עם 25 נקודות ו-11 ריבאונדים בכ-35 דקות משחק, אך דווקא הוא היה זה שחתום על מהלך שהחזיר את הקבוצה המארחת לתמונת המשחק – ועל כך בהמשך הכתבה.

הופעת בכורה מרשימה, עם אקורד סיום מתסכל. אייזנדורף עולה לקליעה (צילום: אבישי רוזנבלט)



אחרי רבע ראשון צמוד – שהסתיים ביתרון 18:20 לזכות הגליל, הגיע לו רבע שני מצוין – שנפתח עם ריצת 0:13 של הגליל, בדרך ליתרון 28:43 בתום המחצית הראשונה. בשני השלישים הראשונים של הרבע השלישי מגמת היתרון הדו ספרתי של הגליל נמשכה, שלשה של אייזנדורף העניקה לגליל יתרון 47:65 – שלוש דקות לתום הרבע, אך בנקודה הזו החל הקאמבק של חבל מודיעין – שבזכות ריצת 0:10 היא ירדה להפסקת המחצית – כשגליל ביתרון 57:65.

משחק מאכזב. אדריאן יוטר (צילום: אבישי רוזנבלט)



ברבע האחרון של המשחק שחקני הגליל הוליכו ברוב דקות המשחק ביתרון חד ספרתי, דקה וחצי לסיום גליל צעדה ביתרון 76:84 – אך דווקא בנקודה הזו שחקני חבל מודיעין הצליחו כנגד כל הסיכוים לכרסם ביתרון הגלילי.51 שניות לסיום המשחק, כשגליל ביתרון 80:84, שתי החטאות עונשין של גיא דותן – הגארד המקומי, הובילו למאבק על כדור חוזר ובמהלך הזה ביצע אייזנדורף עבירה חמישית – שמשום מה זכתה למעמדה של עבירה בלתי ספורטיבית, החלטה משנת משחק. גיא דותן נשלח שוב לקו העונשין ודייק בשני הניסיונות, הקבוצות חזרו מפסק הזמן ועם חידוש המשחק עבירה לא חכמה של אלון ספיר גרמה ליציאתו של הפורוורד בעבירה חמישית. לייס דאן ניגש לקו העונשין וקלע שתי קליעות עונשין וקבע שוויון 84:84. גליל יצאה להתפקה, עומר טל כשל בניסיון חדירה לסל ומכאן יצאה חבל מודיעין להתקפה, שהסתיימה בשלשה אדירה של לייס דאן – 0.8 שניות לתום המשחק, שלשת מהפך שהעניקה לחבל מודיעין ניצחון 84:87 על גליל עליון.

סטטיסטיקה של שחקני הפועל גליל עליון מאתר איגוד הכדורסל