ויהי אור בשכונת מליבו

אחרי שנים רבות בהם תושבי שכונת מליבו (רמת רזים) חיו בעלטה ללא פנסי רחוב, יזמה עיריית קרית שמונה התקנת תאורת רחוב חדשה

שכונת מליבו בצפת הוקמה בתחילת שנות ה90 ואוכלסה לראשונה בשנת 1994. השם הרשמי של השכונה הוא רמת רזים, אך התושבים ממשיכים לכנות אותה ‘שכונת מליבו’ כשמה של חברת הבניה שהקימה את השכונה.

26 שנים חלפו מאז הוקמה השכונה, ודור שלום גדל לחיים בעלטה מוחלטת בשכונה שהיוותה באותם ימים אופציה פופולארית לשיפור דיור ללא מעט מתושבי העיר. במהלך הקמת השכונה לא בוצעו עבודות תשתית ראויות. פנסי הרחוב הוקמו, אך החשמל לאותם פנסים באזור הבתים עצמם לא חובר.

ראש העיר, שוקי אוחנה, שלא היה מודע למצב עד לאחרונה, סיפר כיצד גילה שאין תאורת רחוב בשכונה:  “אנחנו מקיימים סיורים בכל שעות היממה על מנת לראות ולטפל בדיוק בסוגיות מסוג זה.

“באחד מסיורי הערב ראיתי עלטה מוחלטת בשכונות מליבו, ולא בגלל קצר חשמלי. ביקשתי לבדוק את הנושא ולקבל הצעת מחיר ובאופן מיידי יצאנו לטפל בבעיה. איני מוכן לקבל מצב שתושבי צפת נאלצים להגיע לבתיהם בחושך מוחלט.

“אני מכיר בעיה דומה גם באזורים נקודתיים בשכונת נוף כנרת ופועל לגייס תקציבים על מנת להאיר גם את אזורים אלו. התחייבתי להכנס לשכונות ולפתח- וכך אנחנו עושים!”.

במהלך השבועות האחרונים פועל צוות החשמל של עיריית צפת בשכונת מליבו בעיר, הצוות החל ברחוב החרמון ובימים אלו מגיע גם לרחוב התבור ולאחר מכן לרחוב הגולן. באמצעות כלים מיוחדים מבצעים חפירות שהיו צריכות להתבצע כבר לפני 25 שנים אך משום מה לא בוצעו.

פנסי הרחוב ברחוב הר חרמון

באמצעות חפירות אלו  מועברים קווי חשמל תת קרקעיים לחיבור אזור הבתים לקו תאורת הרחוב ובכך לשים סוף למחדל רב שנים בו נאלצו תושבי השכונה לחיות בעלטה מוחלטת בכל אזור הבתים. בימים אלו, מידי יום אזור נוסף מואר לראשונה לרווחת תושבי השכונה.

במהלך הסיור בשכונה לאחר הפעלת התאורה ניגשו תושבים רבים לאוחנה והודו לו על האור שהכניס לחייהם, “האמת? לא חשבנו אפילו לפנות אליך בנושא אחרי כל כך הרבה שנים ששמענו למה אי אפשר ולמה זה לא מעשי. שיפרת את איכות חיינו בצורה ניכרת” אמרו התושבים.