האיש שירגיש, יקפיץ וילהיב את הקהל שלכם. מי שידאג להרים את האירוע שלכם לגבהים חדשים. DJ אילון ישראל – תקליטן הבית של הצפון!
view counter
א.א אורטופדיה וספורט
view counter
גוף חטוב ומעוצב ב- 20 דקות אימון פעם בשבוע! הצטרפו לעשרות מתאמנים שכבר רואים תוצאות! EMS PLUS ראש פינה
view counter
פיורינה ספא מן הטבע - הגושרים מלון בטבע
view counter
Shay Dekel Store - סטודיו לעיצוב ותפירה בהתאמה אישית
view counter
עולם ומלואו - מוצרים לצימרים ומוצרי צריכה לשוק המוסדי
view counter
איב מוסרי פילאטיס - סטודיו לפילאטיס מכשירים
view counter
המרכז לטניס בישראל סניף קרית שמונה
view counter
בר בשר - אטליז גורמה ומעדנייה בצומת הגומא
view counter
EMS Plus ראש פינה - סטודיו אימוני כושר בשיטה מהפכנית
view counter
טקיאר מזגנים - מערכות מיזוג וקירור אויר מתקדמות
view counter
פאבוס - פאב הבית של הצפון
view counter
בי אקטיב - ביגוד ספורט מקצועי
view counter
Dr. Cell - מעבדה סלולרית לתיקון טלפונים סלולריים וסמארטפונים וחנות אביזרים
view counter
Sweat Box קריית שמונה - אימון פונקציונאלי במתחם כושר חדשני בגליל העליון
view counter
LP מחשבים - לאנשים שבאמת אוהבים מחשבים
view counter
מאמו - מוצרי תינוקות
view counter
מגזין אופניים - האתר השיתופי המוביל לרוכבים
view counter
שווארמה יוסף אקספרס קריית שמונה
view counter

הפרעות שינה והטיפול הטבעי

מאת: 
דינה קינן
בשם: 
גליל עולה
תאריך: 
15.07.15

מי לא מכיר את ההרגשה שלאחר לילה ללא שינה ערבה? אנו סוחבים את עצמנו בכוח ממשימה אחת לשנייה כאשר כוסות הקפה ו"משהו מתוק" משאירים אותנו ערניים, קשה להתרכז ואנחנו עצבניים יותר.

הפרעת שינה (Insomnia) היא תופעה שכיחה הכוללת קשיים בהירדמות, יקיצות תכופות במהלך השינה ויקיצה מוקדמת. השינה היא צורך בסיסי והיא נחוצה לעצם קיום החיים ולבריאות טובה. השינה חיונית לקיומם של תהליכים שונים המתרחשים תוך כדי מנוחת הגוף. פגיעה בתהליכים הללו יכולה לגרום להחלשת הגוף ולירידה בתפקודים פיזיים ומנטאליים.

אנשים הסובלים מהפרעות שינה חשופים לבעיות נוספות, מלבד עייפות כרונית. חוסר שינה מחליש את המערכת החיסונית, גורם לתגובות איטיות, לחוסר חיוניות, תשישות, כאבי ראש, למחלות לב וכלי דם ולעיתים להפרעות נפשיות כמו דיכאון וחרדה. כיום משייכים הפרעות שינה לתופעת ההשמנה. כ- 30% מהאוכלוסייה הבוגרת סובלים מהפרעות שינה באופן חולף או כרוני.

מחקרים שבחנו פעילות שכלית נמצא שרוב המבוגרים פועלים במיטבם לאחר 8 שעות שינה. במחקרים שנעשו בנושא נימצא כי הגורמים העיקריים להפרעות שינה הם מתח נפשי, דאגנות יתר, אלכוהול, קפה ,תה ושוקולד בעיקר אם הצריכה היא זמן קצר לפני השינה, אי נוחות במערכת העיכול, וחסרים תזונתיים (החשובים למערכת העצבים ולהרפיית שרירים בגוף). ואם כל זה לא הספיק לנו , אז גם ההתקדמות הטכנולוגית שומרת עלינו ערים. חשיפה לאור חזק בשעות המאוחרות כגון מסך הטלוויזיה, מחשב וטלפון נייד משבשת ומעכבת את הפרשת הורמון השינה (מלטונין) המסמן לגוף שהגיע שעת השינה.

על ידי שינויים בתזונה, השלמת חסרים תזונתיים והפחתת מצבי לחץ נפשי ניתן לטפל בהפרעות שינה. לכן,מומלץ להימנע משתיית אלכוהול, משקאות אנרגיה ומשקאות מעוררים המכילים קופאין כמו: קפה, תה, קולה, קקאו, בעיקר בסמוך למועד השינה, יש להישמר מאכילת ארוחות כבדות לפני השינה הכוללות בשר או עוף, קטניות ומזונות ממשפחת הכרובים- כרוב, כרובית, ברוקולי. מומלץ להקפיד על אכילה של דגנים מלאים, אלו גורמים לשובע ולרגיעה של הגוף: אורז מלא, פסטה מלאה, דייסת שיבול שועל. מזונות טובים נוספים הם: אבוקדו, בטטה, סויה, אגוזי קשיו, שקדים ובננות .

טיפים לשינה טובה:
• חליטת צמחים מרגיעה: קמומיל, מליסה, לואיזה, תרזה. שימו כף מהצמחים בכוס מים חמים המתינו כ- 15 דק', סננו ושתו את החליטה.
• במבער המפיץ אדים בחדר השינה ניתן להוסיף מספר טיפות של השמנים האתריים: לבנדר, נרולי, קמומיל, הידועים בתכונתם המרגיעה. כמו כן ניתן להזליף מספר טיפות על הכרית במיטה.
• מומלץ לאמץ שעות שינה ויקיצה קבועות, על מנת להרגיל את הגוף לזמני המנוחה ולהחזרת השעון הביולוגי לפעילותו התקינה.
• פעילות גופנית משפרת את איכות השינה. מחקר מצא שיפור באיכות השינה, בקרב נשים שביצעו פעילות גופנית סדירה.
• מומלץ להשתמש בטכניקות הרפיה לפני השינה כמו מדיטציה ונשימות עמוקות ומרגיעות ולהאזין למוסיקה מרגיעה.

טיפול בהפרעות שינה יכול להיות ארוך, אך משתלם בסופו. איכות החיים תשתפר ללא היכר יחד עם השיפור באיכות השינה. מומלץ להתמיד בכל ההמלצות.

דייסת דגנים מלאים (כמות לשתי מנות):
כוס אחת של דגנים (גרעיני שיבולת שועל, חיטה, גריסי פנינה, קינואה, אורז מלא).

1. שוטפים את הדגנים.
2. בסיר. כוס דגנים על 2 וחצי כוסות מים. התערובת אמורה לצאת דלילה. מוסיפים הל אחד (לתת לו דפיקה כדי לפתוח אותו), מקל קינמון וכמה גרגירי מלח. מביאים לרתיחה ומבשלים על אש קטנה כשעתיים.
3. מוסיפים לפי הטעם: כפית שומשום שחור, חופן זרעי דלעת, חופן צימוקים שחורים, כמה שקדים מושרים וקלופים (ומעט גוג'י ברי) ולהמתקה סילאן.

 

דינה קינן - תזונאית הוליסטית ונטורופתית מוסמכת
דינה קינן
תזונאית הוליסטית ונטורופתית מוסמכת

פרסום תגובה חדשה

CAPTCHA
אתגר זה נועד לוודא שהינך אנושי כדי למנוע "ספאם".

כל הזכויות שמורות © גליל עולה - אתר הספורט של הצפון
תכנות: SmartWebs  ♦  שיווק דיגיטלי: SOL Digital