מחפשים אימון פונקציונאלי המשלב קרוספיט, TRX ואקסטרים? אימוני כושר אישיים וקבוצתיים במתחם מאובזר וחדשני. קרוספיט קריית שמונה
view counter
זה הזמן לגלות עולם ומלואו בעבור חיות המחמד שלכם. אביזרים, ציוד ומכירת דגים. צדק חייתי - מזון וציוד לבעלי חיים.
view counter
האיש שירגיש, יקפיץ וילהיב את הקהל שלכם. מי שידאג להרים את האירוע שלכם לגבהים חדשים. DJ אילון ישראל – תקליטן הבית של הצפון!
view counter
Sweat Box קריית שמונה - אימון פונקציונאלי במתחם כושר חדשני בגליל העליון
view counter
Card Online - כרטיס ביקור דיגיטלי - הנוכחות שלך ברשת!
view counter
הגר - קונדיטוריית בוטיק ביתית
view counter
יוגצ'ה - יוגצ'ה - גלידות יוגורט משובחות
view counter
אוחנה סנטר - המרכז לאספקה טכנית
view counter
צדק חייתי - מזון וציוד לבעלי חיים במחירים מפתיעים
view counter
עולם ומלואו - מוצרים לצימרים ומוצרי צריכה לשוק המוסדי
view counter
בי אקטיב - ביגוד ספורט מקצועי
view counter
פאבוס - פאב הבית של הצפון
view counter
מוטי חומוס - מסעדת חומוס גלילית
view counter
קלומפוס - מסעדת בשרים בסגנון דיינר אמריקאי
view counter
קובי הדרכה וציוד ספורט
view counter
בר בשר - אטליז גורמה ומעדנייה בצומת הגומא
view counter
דור אלון גז גליל עליון - אספקת פתרונות גז
view counter
הפיראט האדום - חנות הצעצועים הזולה בצפון!
view counter
בייקרס אליפלט - המרכז הצפוני לרוכבי אופניים
view counter

הגורמים העיקריים לפציעות ספורט

מאת: 
רונית שקד
בשם: 
גליל עולה
תאריך: 
16.06.13

 1900-72-90-92 שלוחה 71


מציאות חדשה בנושא מניעת פציעות ספורט, התאוששות מהירה מפציעה והשגת מטרת העל.

פציעות ספורט בדרך כלל נגרמות כתוצאה מהפעלת עומס מעבר ליכולת העמידה של רקמת השריר, רקמת החיבור או העצם. פציעה יכולה להיות אקוטית (הנגרמת כתוצאה ממאמץ חד הגורמת להגבלה מיידית של הספורטאי, כגון: פריצת דיסק, נקע, קרע במיניסקוס, פריקת כתף וכד') או פציעה כרונית הנובעת משחיקה של הרקמות בעיקר באיזור המפרקים עקב מאמץ חוזר ונשנה לאורך זמן (over use).

גורמים עיקריים המובילים לפציעה או שחיקה הם:
• עקת חימצון גדולה ותזונה לקויה
• חימום לקוי לפני תחילת אימון
• התאוששות לקויה לאחר האימון
• עומס יתר (over use) ואימון יתר (over training)
• חבלה אקוטית
• חוסר איזון בין שרירי השלד
• מבנה אנטומי לקוי מולד או נרכש (עקמת, פלטפוס)
דלקות מפרקים, עייפות כרונית (מחלת היאפים), מחלת הנשיקה, פיברומיאלגיה ואסטמה הן חלק מבעיות הנקשרות לפעילות ספורטיבית מאומצת או כזו הנמשכת לאורך שנים רבות.

אם כך כיצד ניתן להימנע משחיקה או פציעת ספורט?

1. עיבדו עם תכנית אימון מקצועית, התייעצו עם מאמן בעל ותק וניסיון בתחום האימון.

2. עיבדו בהתאם לתכנית האימון.

3. הקדישו 10-15 דקות לחימום מלא, גם אם יש לכם רק שעה אחת לריצה.

4. הקפידו על זמן מספיק להתאוששות לאחר האימון (10 דקות גמישות ישמרו על טווח תנועה תקין של השריר ויפזרו את הרעלים שהצטברו בשריר בעקבות תהליך האימון).

5. הקפידו על תזונה מתאימה במהלך תכנית האימון.

6. הקפידו על צריכה קבועה של חומצות שומן חיוניות, נוגדי-חימצון, ויטמינים ומינרלים באיכות גבוהה, בכל יום.

7. הכניסו אמצעי התאוששות בכל שבוע (ג'קוזי, אמבטיות, סאונה, עיסויים, יוגה, הרפיה מנטלית וכד').

8. מיצאו לכם מטפל מקצועי באיזור מגוריכם והקפידו אחת לחודש להגיע לטיפול שאתם הכי מתחברים אליו.

9. כאשר מופיע הכאב הקטן הראשון – הכאב הוא איתות ההזהרה הראשון שיש בעיה. גשו למטפל מסמך שיפתור מיד את הבעיה.

10. אל תהיו "נעולים" על דברים - בידקו באופן אישי כל אמצעי אשר יכול לקדם אתכם ולעזור לכם להגיע למטרה.

במאמרים הבאים כל סעיף יזכה לטיפול מלא, כדי שתוכלו ליישם באופן אישי, אוסיף בכל מאמר גם טיפים ו"טריקים" שאספתי במשך 22 שנות עבודתי בתחום.

 

רונית שקד
LMT, KTT ,ST, LT

פרסום תגובה חדשה

CAPTCHA
אתגר זה נועד לוודא שהינך אנושי כדי למנוע "ספאם".

כל הזכויות שמורות © גליל עולה - אתר הספורט של הצפון
תכנות: SmartWebs  ♦  שיווק דיגיטלי: SOL Digital