השכרת ומכירת במות הרמה, מלגזות וגנרטורים. רום צפון - פתרונות הרמה ושינוע
view counter
גוף חטוב ומעוצב ב- 20 דקות אימון פעם בשבוע! הצטרפו לעשרות מתאמנים שכבר רואים תוצאות! EMS PLUS ראש פינה
view counter
חוזרים ללימודים עם דף חלק - למשרד, ללימודים, לאומנות...
view counter

הבדלים בין אימון ריצה לאימון טריאתלון

מאת: 
דן אלתרמן
בשם: 
גליל עולה
תאריך: 
15.08.15

ענף הריצה מהווה את אחד משלושת ענפי הטריאתלון. מסיבה זו קל מאד לחשוב שאימוני ריצה ואימוני טריאתלון הם זהים ודומים, אך בעצם אין הדבר כך כלל וכלל.

ישנם הבדלים רבים בין אימונים אלה לאימונים אלה וחשוב לדעת ולהבין את ההבדלים האלה על מנת להחליט באיזה מהענפים לבחור וכיצד לוודא שהאימונים מתבצעים בצורה נכונה ומושכלת ויביאו להישגים טובים ולתוצאות טובות.

כאשר אדם מתאמן אך ורק בריצה, לכך מוקדשים כל האימונים וכל לוח הזמנים הספורטיבי שלו. הוא יכול לבחור את התרגילים שלו, את העצימות שלהם, לבחור מתי לבצע אותם, איפה לרוץ ובחברת מי. תכנית אימוני הריצה גמישה יותר והרבה יותר ניתנת לשינויים וגמישות. לא כאלה פני הדברים כשמדובר באימוני טריאתלון. אימוני טריאתלון, כאמור, משלבים אימונים של שלושה ענפים שונים – הריצה, הרכיבה והשחייה. לוח הזמנים של האימונים חייב להיות נוקשה ומוקפד יותר מפני שדילוג על אימון של אחד הענפים פירושו השלמה על חשבון אימון של הענף האחר.

בנוסף על כך, אימוני הטריאתלון מודולריים ונבנים כמקשה אחת. אמנם כל אימון של כל אחד מהענפים הוא נפרד ושונה אבל כאשר מסתכלים על האימונים כיחידה כוללת מקבלים הרבה הגיון בבנייה של האימונים עבור תחרות אחת שתכלול את שלושת הענפים. הרבה יותר קשה וכלל לא מומלץ להחליף את הסדר של האימונים, לדלג על אימון או להחליף בין הימים והשעות של האימונים.

הבדל נוסף מבוסס על זמן ההתאוששות וההרגעות של הגוף אחרי כל אימון. לדוגמא, אחרי אימון שחייה נדרש פרק זמן של כמה שעות עד שהגוף חוזר להרפיה מלאה וניתן לעבור לאימון הבא. אחרי אימון רכיבה וריצה נדרש פרק זמן ארוך הרבה יותר ויכול אפילו להגיע ל-48 שעות. זו הסיבה שחשוב מאד לשמור על לוח זמנים מדוייק של אימוני הטריאתלון וקשה מאד לשנות את סדר האימונים, אפילו באופן חד פעמי. אימוני הריצה, לעומת זאת, מאורגנים מראש כך שיש מספיק זמן מנוחה בין אימון לאימון. מסגרת אימוני הריצה השבועית מאפשרת מקום למתאמים ו/או למאמן לשנות את האימון, וזאת על פי תחושת העייפות של המתאמן, בעוד שמסגרת אימוני הטריאתלון חייבת להיות הרבה יותר קשוחה ולרוב לא יהיה ניתן להשלים אימון חשוב אחד.

דוגמא נוספת להבדל היא הזמן הפנוי שיש למתאמן. בעוד שבטריאתלון המתאמן צריך לחלק את הזמן שלו בין שלושה ענפים, בריצה הוא מתרכז רק בענף אחד ויש לו אפשרות גדולה יותר להתמקצע בתחום זה. טריאתלט אשר רוצה להשתפר בכל אחד מענפי הטריאתלון יהיה מוגבל ביכולת שלו למצות את הפוטנציאל האישי שלו בכל אחד מהענפים, לעומת האצן אשר יכול להתמקד הריצה הרבה יותר הן מהפן המקצועי והן מהפן המנטלי והפסיכולוגי.

 

דן אלתרמן
דן אלתרמן
www.altermans.co.il

פרסום תגובה חדשה

CAPTCHA
אתגר זה נועד לוודא שהינך אנושי כדי למנוע "ספאם".

כל הזכויות שמורות © גליל עולה - אתר הספורט של הצפון
תכנות: SmartWebs  ♦  שיווק דיגיטלי: SOL Digital