האור מעבר לפינה

אורי מזיא, טריאתלט מקבוצת הנוער של מועדון טריאתלון גליל עליון, שמח על החזרה הצפויה לפעילות הטריאתלון. אנו שמחים לארחו בפינת “הכר את הספורטאי”.

ביום ראשון לפנות ערב הגיעה בשורה מעודדת – הושגו הסכמות בין השרה מירי רגב ומנכ”ל משרדה יוסי שרעבי עם משה ברסימנטוב, מנכ”ל משרד הבריאות, על חזרה לפעילות ספורטיבית תחת הגבלות. כמובן שכל אוהבי הספורט מברכים על ההחלטה. מי שחיכו לה בשקיקה הם אנשי מועדון טריאתלון גליל עליון, שלהם יהיה קל יותר לחזור לשיגרה – מאחר ומדובר בענף יחידני, המשלב שחייה, רכיבת אופניים וריצה. לעת עתה, לרוץ ולרכב מותר, שחייה עשויה בקרוב מאוד להיות מותרת גם היא לאחר יום העצמאות.

רגע לפני שקבוצות מועדון טריאתלון גליל עליון שבים לפעילות מבצעית, אנו שמחים לארח את אורי מזיא – בן 14.5 מקיבוץ שמיר, מהספורטאים החרוצים של קבוצת הנוער, שאחרי התנסות בכדורמים ואתלטיקה מוצא את עצמו כבר שנתיים וחצי מחובר בצורה הדוקה את הטריאתלון בחייו. אז מה גרם לאורי מזיא לבחור בטריאתלון? הנה לכם התשובה: “מאז ומעולם אהבתי לרוץ ולרכב, בתקופה מסויימת השתתפתי בחוג שחיה ובחוג כדורמים ולכן החלטתי לשלב בין 3 הענפים הללו ולנסות להצטרף לטריאתלון. לשמחתי, מצאתי קבוצה מגובשת במיוחד. בזכות המאמן יואב ביטון יש קשר מעולה בין הספורטאים ופרגון הדדי הרבה מעבר למקובל בקבוצות אחרות. יואב שם דגש גדול על הפן החברתי במקביל לא פחות מאשר על הספורט המקצועי”.

אורי מזיא מקדיש חלק ניכר מהזמן ביום יום לעיסוק בטריאתלון: “הטריאתלון הוא חלק מרכזי בחיי ואני מתאמן כ-12 אימונים בשבוע, בשבת ובחג אין מנוחה ואפילו כרגע בתקופת הקורונה. בכל יום מתחילים באימון לפני הלימודים ואני ממשיך באימון נוסף לפנות ערב. לאחרונה קיבלתי זימון למיונים למכון וינגייט, אני מאוד נרגש ומקווה להתקבל”.

כמובן שבימים אלה אורי מזיא משתוקק לחזרה לפעילות: “מאז תחילת תקופת הקורונה האימונים הם אישיים בלבד ולא ניתן לקיים אימון קבוצתי, אין גם אפשרות לשחות וגם לא לרכב למעט על הטריינר. אין ספק שזאת תקופה מאתגרת במיוחד אבל אני מאמין שנעבור אותה ונחזור במהרה לאימונים ולתחרויות”.

מצא מסגרת אידיאלית עבורו. אורי מזיא בפעולה

מכאן נעבור לפרק האסוציאציות:

רגע ספורטיבי שמח – “בספטמבר 2019 התחרתי בתחרות קטנה בנס ציונה והגעתי מקום ראשון, זה נתן לי המון ביטחון עצמי ודרייב להתקדם”.

רגע ספורטיבי מאכזב – “באליפות ישראל בטריאתלון 2019 שכחתי לשים את הצ’יפ, לא יכולתי להמשיך את התחרות למרות שהתכוננתי וציפיתי לה כל השנה”.

החלום הספורטיבי הגדול שלי – “כרגע החלום שלי הוא להתקבל לאקדמיה במכון וינגייט, בתקווה שהוריי יסכימו לוותר עלי לטובת מעבר לחיים בתנאי פנימיה. הסיכויים קטנים, אך אני אתמודד מול האתגר”.

ספורטאי אהוב בארץ – “שחר שגיב, אלוף ישראל שאמור היה להתחרות באולימפיאדת טוקיו 2020 בטריאתלון. פגשתי את שחר השנה בזמן שהיה במחנה אימונים בגליל. שוחחתי איתו על הספורט, קיבלת טיפים רבים ושמחתי להכיר אותו”.

ספורטאי אהוב בעולם – “אליוד קיפצ’וגה – אלוף העולם במרתון, השפיע עליי רבות באופיו הצנוע, במסירותו לספורט, לכאב ולאתגר ובחתירתו למצויינות אין סופית”.

ענפי ספורט נוספים שאני אוהב – “אני לא אוהב ענפי ספורט אחרים כל כך, אבל אני משקיע בריצה וגם מתחרה”.

המקום שהכי עושה לי את זה בצפון – “אני מאוד אוהב את אגמון החולה, אפשר לרכב בו וגם לרוץ ולבצע מדידות זמנים בריצת 3000 ו-5000 מטרים. וגם נעים לרוץ באוויר הנקי ובנוף היפה”.

אוהב/ת לעשות בשעות הפנאי – “אני אוהב לראות נטפליקס ולהתאמן”.

מאכל אהוב – “כבר במשך חצי שנה אני טבעוני מטעמי בריאות ושיפור הכושר והביצועים בספורט, לאחר שראיתי את הסרט “THE GAME CHANGERS” החלטתי להתנסות בטבעונות ואני חייב לומר שהביצועים שלי מאוד השתפרו ובעיקר הרגשתי הכללית”.

סרט או תוכנית טלוויזיה – “נמלטים”.

משפט שמעצים אותי – “Never give up”.

המרחבים מחכים לו. אורי מזיא בדרכים