דנה לכף זכות

כדורסלנית דנה ביתן – שמשחקת גם בקבוצת הנערות וגם בקבוצת הנשים של הפועל גליל עליון, הצטיינה בשבוע שעבר במשחק הניצחון של קבוצת הנשים על קבוצת הצמרת של בני יהודה ת”א. שמחים לארחה בפינת “ספורטאית השבוע”.

עונה עם לא מעט עליות וירידות עוברת על קבוצת הנשים של הפועל גליל עליון, שבשונה מעונות קודמות העונה החליטה להוריד הילוך ולבנות את עצמה מחדש ולהכשיר את דור העתיד של הכדורסל הגלילי. לצד שחקניות בית שחזרו לקבוצה כמו נועה רודה וניצן עמר, שלוש שחקניות מקבוצת הנערות שכבר בעונה שעברה החלו להשתלב קבוצת הנשים – ובהן נוי לפושניאנסקי, דנה ביתן ואור דוידי, שהעונה הופכות ליותר ויותר דומיננטיות.

דור חדש של כדורסל נשים גלילי. שחקניות קבוצת נערות א’

בשבוע שעבר אירחה הקבוצה הגלילית את סגנית מוליכת  טבלת הליגה הלאומית, בני יהודה ת”א, שבסיבוב הראשון הביסה את שחקניות הגליל והגיעה צפונה אחרי 7 ניצחונות רצופים. אם לא די בכך, מהסגל הגלילי נעדרו ניצן עמר ונוי לפושניאנסקי בגין פציעות. למרות סגל חסר שחקניות הגליל התעלו והיו במיטבן ובסיום חגגו ניצחון 79:83 – כשברשימת המצטיינות ראויות לציון מיוחד אור דוידי עם 8 נקודות ודנה ביתן עם 10 נקודות ו-10 ריבאונדים – שמזכים אותה בתואר “ספורטאית השבוע” שלנו. המאמן שי זרצקי, מסביר מדוע נבחרה דנה ביתן לתואר: “דנה שחקנית נערות מאד מוכשרות יכולה לשחק בכמה עמדות והשנה עשתה שיפור גדול מאד ביכולת הקליעה והשליטה בכדור. כמובן שהיא שחקנית הגנה מצוינת יכולה לשמור גבוהות ונמוכות כאחד”.

דנה ביתן מכפר בלום, שבחודש הבא תחגוג יום הולדת 18, עושה זו עונה שניה חיל במדי קבוצת נערות א’ ובמדי קבוצת הנשים – בה העונה הזו היא זוכה ליותר דקות משחק והיא בהחלט מצדיקה את הקרדיט שלו היא זוכה. עבור דנה ביתן זוהי עונה מיוחדת: זו פעם ראשונה שהיא משחקת לצידה של אחותה הצעירה, מיקה – שמוקפצת בקביעות מקבוצת נערות ב’ לקבוצת נערות א’. בנוסף, דנה ביתן מתקרבת לשלב הגיוס לצה”ל – דבר שמעמיד בסימן שאלה את המשך הדרך שלה בכדורסל. זוהי נקודת זמן טובה עבורנו לארח את דנה ביתן לראיון, יממה לפני המשחק הביתי מול אליצור ת”א, שיחל בשעה 19:30 באולם “הפיס” בכפר בלום – מאחר ואולם “הר וגיא” בקיבוץ דפנה יהיה תפוס להכנות לטקס לזכר הנספים באסון המסוקים. הכניסה חופשית, הגיעו בהמוניכם ועזרו לקבוצה במאמציה להשתלב בחלק העליון של הטבלה.

איזה כיף שיש תמיכה של אוהדים. דנה ביתן ובן הדוד, מיכאל

דנה, יש לך הסבר לתצוגה המרשימה שלך בשבוע שעבר מול קבוצה מובילה בליגה?

“אין לי הסבר מיוחד. באתי טוב למשחק עם מוטיבציה גבוהה, דבר הוביל לדבר ובמאמץ משותף הצלחנו להתעלות ולנצח את המשחק. האמת שהקבוצה שלנו לא צפויה, לכן האמנתי שזה אפשרי לנצח. אנחנו מסוגלות להרבה דברים, כשאנחנו מאמינות בעצמנו. קלענו בקצב קליעה מטורף בהתחלה, מה שלא קרה במשחקים קודמים. היינו ביחד, שמרנו טוב והאמנו לאורך כל הדרך”.

העונה הזו מעבר לזה שאת משחקת בשתי מסגרות, את משחקת תחת הדרכתו של אותו מאמן – שי זרצקי, לו זוהי עונה ראשונה במועדון. איך החיבור ביניכם?

“לא אשקר שהיו חששות, בכל זאת – היינו כמה עונות עם יואב הלר והוא היה מאוד קרוב אלי. חששתי שבעונה האחרונה שלי בנערות שיגיע מאמן שלא אתחבר אליו. אני שמחה שהופתעתי לטובה, שי מהר מאוד התחבר אלי וגם לקבוצת הנשים והנערות. הוא קשוב וסומך עלינו – ולא יכולנו לקבל מאמן טוב יותר. אני באופן אישי מרגישה ששי מוטיבטור מעולה, לא עושה לי הנחות וכל הזמן דורש ממני עוד ועוד”. 

איך את עושה את ההתאמות שבמעברים בין שתי הקבוצות?

“מבחינתי בצורה טובה. זה שאני עם קבוצת הנשים לא גורם לי להסתכל על קבוצת הנערות מגבוה. קבוצת הנערות מאוד חשובה לי, אני משחקת שם עם חברות של הרבה שנים וזו עונה אחרונה שלי בשורותיה וחשוב לי לסיים אותה על הצד הטוב ביותר. בקבוצת הנשים התקבלתי בצורה חמימה ע”י הצוות הניהולי והשחקניות וכמובן שמדובר בסגנון משחק שונה וכדורסל יותר מהיר ויותר פיזי, אני משתדלת ללמוד ולתת את המקסימום בכל אימון ומשחק”.

בקבוצת הנערות את זוכה העונה לשחק לצד אחותך הצעירה ממך בשלוש שנים, מיקה. איך זה לשחק יחדיו?

“הסיפור שלי עם מיקה מורכב. מצד אחד  – בבית אנחנו יכולות להיות החברות הכי טובות ומצד שני על המגרש זה לא תמיד עובד. לקח לי זמן לדעת איך אני עושה את השילוב המתאים ואיך אני גורמת לכל הסיטואציה הזאת להיות כמה שיותר חיובית. לא הכל עובר חלק, אבל זה נגמר מהר מאוד ואנחנו ממשיכות כאילו כלום לא קרה. מיקה שחקנית טובה מאוד והקבוצה צריכה אותה, ככה שאין לי יותר מידי ברירות ופשוט ליהנות מהדרך המשותפת”.

מה המטרות שלך להמשך העונה?

“להצליח לשפר את עצמי ולקדם את עצמי בתוך קבוצת הנשים – בתקווה שנסיים כמה שיותר גבוה את העונה הזו בקבוצת הנערות אנחנו בבית התחתון של ליגת העל הצפונית, אנחנו הקבוצה המובילה ומאחר ושתי קבוצות ירדו ליגה למעשה אין יורדות – כך שמה שנישאר לנו זה ליהנות מהדרך, לעזור לשחקניות הצעירות שעולות מקבוצת נערות ב’ להמשיך ולהתקדם ולסיים את העונה הזו עם טעם טוב. בחודשים הקרובים אני אקבל החלטות בנוגע להמשך דרכי בכדורסל, זה תלוי בשירות הצבאי”.

אנרגיות טובות במגרש ומחוצה לו. מיקה (מימין) ודנה ביתן