האיש שירגיש, יקפיץ וילהיב את הקהל שלכם. מי שידאג להרים את האירוע שלכם לגבהים חדשים. DJ אילון ישראל – תקליטן הבית של הצפון!
view counter
מחפשים אימון פונקציונאלי המשלב קרוספיט, TRX ואקסטרים? אימוני כושר אישיים וקבוצתיים במתחם מאובזר וחדשני. קרוספיט קריית שמונה
view counter
אנימל קריית שמונה - בקרוב חנות חדשה
view counter
ראש פינה ספא - טיפולי ספא לגוף ולנפש
view counter
כפיר בן חמו הובלות - הובלת דירות, משרדים, הפצה ושינוע
view counter
בייקרס אליפלט - המרכז הצפוני לרוכבי אופניים
view counter
קובי הדרכה וציוד ספורט
view counter
EMS Plus ראש פינה - סטודיו אימוני כושר בשיטה מהפכנית
view counter
דף חלק - החנות הגדולה בצפון לציוד בי"ס וציוד משרדי
view counter
OPENDOORS תפתח לך את הדלת להצלחה - פיתוח ובניית אתרים לעסקים, יזמים, עצמאים
view counter
לבמה - ציוד הגברה, תאורה וכלי נגינה
view counter
פיצה פולצ'ינלה
view counter
שווארמה יוסף אקספרס קריית שמונה
view counter
מאמו - מוצרי תינוקות
view counter
גיים סטור - מעבדה וחנות לטלפונים סלולריים וקונסולות משחקים
view counter
עולם ומלואו - מוצרים לצימרים ומוצרי צריכה לשוק המוסדי
view counter
פוקצ'ה - מסעדה איטלקית ים תיכוניות במתחם גן הצפון בגליל העליון
view counter
פיורינה ספא מן הטבע - הגושרים מלון בטבע
view counter
דור אלון גז גליל עליון - אספקת פתרונות גז
view counter

בייבי בום

מאת: 
דינה קינן
בשם: 
גליל עולה
תאריך: 
30.06.15

תקופת ההיריון היא תקופה חשובה ומשמעותית לאם ולעובר. כפי שניתן לראות, השינויים הפיזיים שעוברת האישה הינם רבים ולעיתים אינם נוחים, תזונה נכונה יכולה למנוע אי נוחות, לעזור ולתמוך בגוף לאורך כל התקופה ולאחריה.

תקופת ההיריון נמשכת בממוצע כ-280 יום במהלכם גוף האישה עובר שינויים רבים אשר רובם נעלמים לאחר הלידה. התופעות הגופניות השונות המתרחשות בתקופת ההיריון נובעות לרוב משינוים הורמונאליים, מהלחץ אשר נוצר ממשקל העובר על האיברים הפנימיים ועצמות השלד, מחסרים תזונתיים, וממצב נפשי. בתקופת ההיריון חשוב ביותר להקפיד על תזונה בריאה ועשירה ברכיבי תזונה חיוניים, על מנת לתת לגוף ולעובר את התנאים האופטימאליים להתפתחות תקינה ולהקל על הגוף המשתנה.

השינויים בגוף האשה בתקופה מופלאה זו כוללים בין היתר את מערכת העיכול שעם התקדמות ההיריון גובר הלחץ שמפעיל הרחם על החלק התחתון של המעיים. התנועה הפריסטלטית של המעי מואטת, דבר הגורם לעצירות וליצור גזים. צרבת וגיהוקים הן תופעות נפוצות, ככל הנראה משום שהספינקטר (מסתם הקיבה), הנמצא בקצה התחתון של הוושט, נוטה לריפיון ובכך מתאפשרת תכולת הקיבה לזרום חזרה לתוך הושט. לעיתים גם יופיעו התכווצויות בשרירי הרגליים, זאת בגלל זרימת דם לקויה וכתוצאה ממחסור במינרלים סידן.

לקראת סוף ההריון נשים רבות תחוונה בצקות, עלייה בכמות הנוזלים בגוף, תנועה מעטה ואיטית ושינויים הורמונאליים, עלולים לגרום לאצירת נוזלים, המתבטאת בנפיחות של כפות הידיים והרגליים. עד פה חלק מהשינויים הרבים שתזונה נכונה יכולה בהחלט להקל ולמנוע החמרה. לפניכן המלצות קלות שעוזרות:

מומלץ להפחית/להימנע:
• מומלץ להימנע מצריכה של תזונה דלה בסיבים, העלולה להחמיר את תופעת העצירות. קמח לבן, אורז לבן, פסטה, עוגות, מאפים וכו'...
• מומלץ להפחית ואף להימנע מצריכה של מאכלים המכילים אחוז שומן גבוה ומזון מטוגן, מאחר ומאכלים אלו קשים יותר לעיכול ונעים באיטיות יתר במעי. מזונות אלו עשויים לגרום לבחילות ולצרבות בשלבים הראשונים של ההיריון.
• מומלץ להימנע משתיית קופאין ואלכוהול ולהמעיט בצריכת סוכרים פשוטים. מוצרים אלו עלולים להזיק לעובר, להחליש את המערכת החיסונית של האם ולדלל את רמות המינרלים בגוף ביניהם: ברזל, סידן ומגנזיום.
• מומלץ להפחית צריכת מזונות המכילים כמויות גדולות של חומצה אוקסלית כגון: שוקולד, עגבניות ותרד. אלו מעכבים את ספיגת הברזל והסידן בגוף. הברזל הוא מינרל חשוב, לו הגוף זקוק בכמות גדולה יותר מהרגיל בתקופת ההיריון.
• מומלץ להגביל את צריכת המלח, הנמצא בכמויות גדולות באוכל מוכן ומתועש, חטיפים ופיצוחים. עודף נתרן גורם לאצירת נוזלים, לבצקות וליתר לחץ דם.

מומלץ להקפיד:
• מומלץ להקפיד על אכילת 5-6 ארוחות קטנות במהלך היום , כל 2-3 שעות לאכול ארוחה קטנה. באופן הנ"ל לא ייוצר עומס על הקיבה ומערכת העיכול
• מומלץ לסיים את הארוחה האחרונה ביום כשעתיים לפני השינה.
• מומלץ להקפיד על תזונה מאוזנת ובריאה המכילה את כל אבות המזון ורכיבי תזונה חיוניים: דגנים מלאים, קטניות, הרבה ירקות טריים מאודים ומוקפצים, פירות, ביצים, דגים, אגוזים וזרעים (לא קלויים). ניתן לצרוך מעט בשר/עוף .
• ויטמינים מקבוצת B, ובעיקר 6B, מפחיתים את תחושת הבחילה בשלבים הראשונים של ההיריון. מומלץ לצרוך מזונות המכילים כמות גבוהה של ויטמיני B כגון מאפים מדגנים מלאים, דייסת שיבולת שועל, נבטי חיטה ואורז מלא.
• מומלץ להרבות בשתיית מים וחליטות צמחים כגון שומר, נענע ובבונג למניעת מצבי גזים.
• להפחתת הבחילות מומלץ לשתות חליטה של שורש ג'ינג'ר עם מעט לימון ודבש. או כוס מים חמימים עם לימון. ניתן גם ללעוס שורש ג'ינג'ר טרי.
• לעצירות מומלץ לצרוך פסיליום או זרעי פשתן טחונים המכילים סיבים תזונתיים. את אלו ניתן לערבב עם כוס מים או להוסיף ליוגורט או לסלט.

להתאמת תוספי תזונה בתקופת ההריון יש להוועץ בנטורופת/ית מוסמך.

 

דינה קינן - תזונאית הוליסטית ונטורופתית מוסמכת
דינה קינן
תזונאית הוליסטית ונטורופתית מוסמכת

פרסום תגובה חדשה

CAPTCHA
אתגר זה נועד לוודא שהינך אנושי כדי למנוע "ספאם".

כל הזכויות שמורות © גליל עולה - אתר הספורט של הצפון
תכנות: SmartWebs  ♦  שיווק דיגיטלי: SOL Digital