גוף חטוב ומעוצב ב- 20 דקות אימון פעם בשבוע! הצטרפו לעשרות מתאמנים שכבר רואים תוצאות! EMS PLUS ראש פינה
view counter
השכרת ומכירת במות הרמה, מלגזות וגנרטורים. רום צפון - פתרונות הרמה ושינוע
view counter
הגיע הזמן להצטרף למרכז האיכותי בצפון לשיעורי ריקוד לילדים, נוער ובוגרים. בית המחול - מקצוענות ללא פשרות ויחס אישי מכל הלב
view counter
EMS Plus ראש פינה - סטודיו אימוני כושר בשיטה מהפכנית
view counter
שיפודי הקריה
view counter
רום צפון - פתרונות הרמה ושינוע
view counter
בי אקטיב - ביגוד ספורט מקצועי
view counter
מדרסי העטלף
view counter
דוגי סטייל - מזון וציוד לחיות מחמד, מספרה לכלבים וחתולים
view counter
וויקסר - פיתוח ובניית אתרים לעסקים, יזמים, עצמאים
view counter
צדק חייתי - מזון וציוד לבעלי חיים במחירים מפתיעים
view counter
טקיאר מזגנים - מערכות מיזוג וקירור אויר מתקדמות
view counter
אוחנה סנטר - המרכז לאספקה טכנית
view counter
יין בעיר קריית שמונה - הקנייה הכי טובה בעיר
view counter
פיורינה ספא מן הטבע - הגושרים מלון בטבע
view counter
ראש פינה ספא - טיפולי ספא לגוף ולנפש
view counter
סופר פארם ביג קרית שמונה
view counter
ינקי אילן שלומי שלטים בע"מ - מפעל לייצור כל סוגי השלטים, הדפסות דיגיטליות ותמונות קנבס
view counter
מועדון כושר ועיצוב הגוף בי אקטיב
view counter

בייבי בום

מאת: 
דינה קינן
בשם: 
גליל עולה
תאריך: 
30.06.15

תקופת ההיריון היא תקופה חשובה ומשמעותית לאם ולעובר. כפי שניתן לראות, השינויים הפיזיים שעוברת האישה הינם רבים ולעיתים אינם נוחים, תזונה נכונה יכולה למנוע אי נוחות, לעזור ולתמוך בגוף לאורך כל התקופה ולאחריה.

תקופת ההיריון נמשכת בממוצע כ-280 יום במהלכם גוף האישה עובר שינויים רבים אשר רובם נעלמים לאחר הלידה. התופעות הגופניות השונות המתרחשות בתקופת ההיריון נובעות לרוב משינוים הורמונאליים, מהלחץ אשר נוצר ממשקל העובר על האיברים הפנימיים ועצמות השלד, מחסרים תזונתיים, וממצב נפשי. בתקופת ההיריון חשוב ביותר להקפיד על תזונה בריאה ועשירה ברכיבי תזונה חיוניים, על מנת לתת לגוף ולעובר את התנאים האופטימאליים להתפתחות תקינה ולהקל על הגוף המשתנה.

השינויים בגוף האשה בתקופה מופלאה זו כוללים בין היתר את מערכת העיכול שעם התקדמות ההיריון גובר הלחץ שמפעיל הרחם על החלק התחתון של המעיים. התנועה הפריסטלטית של המעי מואטת, דבר הגורם לעצירות וליצור גזים. צרבת וגיהוקים הן תופעות נפוצות, ככל הנראה משום שהספינקטר (מסתם הקיבה), הנמצא בקצה התחתון של הוושט, נוטה לריפיון ובכך מתאפשרת תכולת הקיבה לזרום חזרה לתוך הושט. לעיתים גם יופיעו התכווצויות בשרירי הרגליים, זאת בגלל זרימת דם לקויה וכתוצאה ממחסור במינרלים סידן.

לקראת סוף ההריון נשים רבות תחוונה בצקות, עלייה בכמות הנוזלים בגוף, תנועה מעטה ואיטית ושינויים הורמונאליים, עלולים לגרום לאצירת נוזלים, המתבטאת בנפיחות של כפות הידיים והרגליים. עד פה חלק מהשינויים הרבים שתזונה נכונה יכולה בהחלט להקל ולמנוע החמרה. לפניכן המלצות קלות שעוזרות:

מומלץ להפחית/להימנע:
• מומלץ להימנע מצריכה של תזונה דלה בסיבים, העלולה להחמיר את תופעת העצירות. קמח לבן, אורז לבן, פסטה, עוגות, מאפים וכו'...
• מומלץ להפחית ואף להימנע מצריכה של מאכלים המכילים אחוז שומן גבוה ומזון מטוגן, מאחר ומאכלים אלו קשים יותר לעיכול ונעים באיטיות יתר במעי. מזונות אלו עשויים לגרום לבחילות ולצרבות בשלבים הראשונים של ההיריון.
• מומלץ להימנע משתיית קופאין ואלכוהול ולהמעיט בצריכת סוכרים פשוטים. מוצרים אלו עלולים להזיק לעובר, להחליש את המערכת החיסונית של האם ולדלל את רמות המינרלים בגוף ביניהם: ברזל, סידן ומגנזיום.
• מומלץ להפחית צריכת מזונות המכילים כמויות גדולות של חומצה אוקסלית כגון: שוקולד, עגבניות ותרד. אלו מעכבים את ספיגת הברזל והסידן בגוף. הברזל הוא מינרל חשוב, לו הגוף זקוק בכמות גדולה יותר מהרגיל בתקופת ההיריון.
• מומלץ להגביל את צריכת המלח, הנמצא בכמויות גדולות באוכל מוכן ומתועש, חטיפים ופיצוחים. עודף נתרן גורם לאצירת נוזלים, לבצקות וליתר לחץ דם.

מומלץ להקפיד:
• מומלץ להקפיד על אכילת 5-6 ארוחות קטנות במהלך היום , כל 2-3 שעות לאכול ארוחה קטנה. באופן הנ"ל לא ייוצר עומס על הקיבה ומערכת העיכול
• מומלץ לסיים את הארוחה האחרונה ביום כשעתיים לפני השינה.
• מומלץ להקפיד על תזונה מאוזנת ובריאה המכילה את כל אבות המזון ורכיבי תזונה חיוניים: דגנים מלאים, קטניות, הרבה ירקות טריים מאודים ומוקפצים, פירות, ביצים, דגים, אגוזים וזרעים (לא קלויים). ניתן לצרוך מעט בשר/עוף .
• ויטמינים מקבוצת B, ובעיקר 6B, מפחיתים את תחושת הבחילה בשלבים הראשונים של ההיריון. מומלץ לצרוך מזונות המכילים כמות גבוהה של ויטמיני B כגון מאפים מדגנים מלאים, דייסת שיבולת שועל, נבטי חיטה ואורז מלא.
• מומלץ להרבות בשתיית מים וחליטות צמחים כגון שומר, נענע ובבונג למניעת מצבי גזים.
• להפחתת הבחילות מומלץ לשתות חליטה של שורש ג'ינג'ר עם מעט לימון ודבש. או כוס מים חמימים עם לימון. ניתן גם ללעוס שורש ג'ינג'ר טרי.
• לעצירות מומלץ לצרוך פסיליום או זרעי פשתן טחונים המכילים סיבים תזונתיים. את אלו ניתן לערבב עם כוס מים או להוסיף ליוגורט או לסלט.

להתאמת תוספי תזונה בתקופת ההריון יש להוועץ בנטורופת/ית מוסמך.

 

דינה קינן - תזונאית הוליסטית ונטורופתית מוסמכת
דינה קינן
תזונאית הוליסטית ונטורופתית מוסמכת

פרסום תגובה חדשה

CAPTCHA
אתגר זה נועד לוודא שהינך אנושי כדי למנוע "ספאם".

כל הזכויות שמורות © גליל עולה - אתר הספורט של הצפון
תכנות: SmartWebs  ♦  שיווק דיגיטלי: SOL Digital