בדרכו לפסגה הבאה

רוכב האופניים איתן לוי מקבוצת TNT הצפונית סיים בשבת האחרונה בהצלחה את מרוץ הזוגות הפיק ישראל, זאת לאחר קיץ שבו ייצג בכבוד את המדינה באליפות אירופה ובאליפות העולם. שמחים לארח אותו בפינת “ספורטאי השבוע”.

במהלך השבוע שעבר נערכה בצפון המדינה אליפות הפיק ישראל לרוכבי אופניים – אליפות בינלאומית לזוגות, שנפרשה על פני ארבעה ימים והתנהלה באזור הגליל המערבי. בתחרות השתתפו כ-30 זוגות רוכבים מרחבי העולם, בהם רוכבים שעשו חיל בתחרויות בינלאומיות רבות. שיטת הדירוג נקבעה ע”פ הדירוג המצטבר של התחרויות. הצוות הישראלי שהגיע למקום השני מבין המשתתפים הישראלים ולמקום ה-15 הכללי מורכב מאיתן לוי ממושב כנף ואלעד דניאל מיקנעם.

איתן לוי, בן 19, חייל בחטיבה 7 של חיל השרון, שמייצג גם את נבחרות ישראל וגם את קבוצת TNT שמפעילה שלוחות בקיבוץ שדה נחמיה ובקצרין שבגולן, הוא “ספורטאי השבוע” שלנו, לאחר שנבחר בשנת 2017 על ידינו ל”ספורטאי החודש”.

מחיל אל חיל. איתן לוי 

את התחרות המוצלחת בסגנון “קרוס קאנטרי”, אחת מיני רבות ברזומה העשיר של איתן לוי – שקטף כבר מספר פעמים את תואר אלוף ישראל, מסכם “ספורטאי השבוע” שלנו בסיפוק גדול: “הפיק זו תחרות מאוד מיוחדת. לא ניתן היה לתרגל על המסלולים, מהסיבה שמראש לא מפרסמים את המסלולים בתחרות, כדי לתת לכולם להתחיל מאותה נקודה. ניגשתי לתחרות הזו עם פרטנר מהרמות הגבוהות ביותר, אלוף ישראל במרתון לשעבר, התחרינו מול רוכבים מהרמות הגבוהות ביותר.ספציפית התכוננתי מעט זמן לתחרות, שבה נטלו חלק רוכבים שמתאמנים כל השנה לתחרויות כאלה וזה העיסוק המרכזי שלהם. התאמנו יחד ועבדנו על חלוקת עבודה – כל אחד בחוזקות שלו, כדי שנשלים אחד את השני ונמקסם את היכולות שלנו.רמת הארגון הייתה מאוד גבוהה, לנו במלון בנהריה מדי יום, עשינו את ההתאמות הנדרשות מבחינת תזונה ומנוחה כדי להגיע לימי התחרות ברמת מוכנות טובה. אמנם ביום השלישי לתחרות היה לנו תקר בזמן מאוד קריטי לתחרות – דבר שגרם לעיכוב וגם פגע בדירוג שלנו, אבל בסך הכל אנחנו מרוצים מאוד”.

כן, גם זה חלק מהתחרות. איתן לוי באליפות העולם בקנדה

הקיץ האחרון היה מאוד תחרותי בגזרתו של איתן לוי, שלמזלו זכה למעמד ספורטאי מצטיין משלטונות הצבא – דבר המאפשר לו להמשיך להקדיש זמן לאימונים ולהשתתפות בתחרויות. בקיץ האחרון מצא עצמו איתן לוי משתתף בתחרויות בינלאומיות בסגנון קרוס קאנטרי – בהן אליפות אירופה בצ’כיה ואליפות העולם בקנדה.

משתיהן חזר איתן לוי עם תוצאות טובות ועם שביעות רצון די גבוהה: “באליפות עולם אליפות אירופה בצ’כיה הגעתי למקום ה-38 מבין עשרות משתתפים. הייתה תחרות די טובה. זינקתי מהשורות האחרונות. הייתי צריך הרבה לעקוף. היה מזג אוויר אידיאלי ומסלול מאתגר עם הרבה סלעים ואבנים. באליפות העולם בקנדה עמד בפנינו אתגר הקפה של 4 קילומטר עם עליות וירידות בתוואי דרך עם סלעים ושורשים. מזג אוויר היה די טוב בימים שלני התחרות ועשיתי את ההכנה על מסלול יבש, אך בתחרות עצמה היה גשום וחלק ונדרשתי לעשות את ההתאמות באופן מיידי. סיימתי במקום ה-41 מ-90. לא הלך כל כך טוב, התרסקתי פעם אחת ואיבדתי הרבה זמן. הייתי מקום 35 רוב הזמן. אלה היו הפעמיים הראשונים שהתחריתי בקטגוריית גילאי 18-23. השתתפתי בתחרויות האלה בגילאי נוער והפעם התחריתי מול בוגרים יותר ממנו, עוד הבדל הוא שהמסלול קצר יותר. בכל אופן, זו חוויה מאוד חזקה להתאמן לצד רוכבים ברמה הגבוהה יותר ולהתחרות מולם. אי אפשר לקבל השראה טובה מזו”. 

מתגבר על המכשולים וממשיך הלאה. איתן לוי בפעולה

בעוד שהמוני ישראלים מוצאים את עצמם בתקופה של הורדת הילוך, בעקבות חגי תשרי, לאיתן לוי אין פרבילגיה לכך: “בשבוע הבא אני אטוס לשתי תחרויות ביוון, כחלק מצבירת ניקוד לאולימפיאדת 2020. לעת עתה, למדינת ישראל יש רק מקום אחד שעליו מתחרים ארבעה רוכבים – ביניהם אני. אם נעשה עד לחודש מאי תחרויות טובות אז מדינת ישראל תקבל כרטיס. אנחנו נישן באותה דירה, נתאמן יחד. כרגע יש לנו אינטרס משותף לעשות את התוצאה הטובה ביותר, כדי שהמדינה נקבל כרטיס לאולימפיאדה. ברור שכולם רוצים לנסוע, אבל אנחנו ביחסים טובים, אין יריבויות ואין אגו ואין מזימות או צרות עין – ומי מאיתנו שייצג את המדינה באולימפיאדה, אם וכאשר, נאחל לו בהצלחה”.

בנוגע לעתידו בענף איתן לוי מבין שככל הנראה לא יוכל להתמקד רק ברכיבת אופניים: “הלוואי ויהיה לי את המזל הזה, שאזכה לתמיכות כספיות שיאפשרו לי לעסוק רק ברכיבה, אבל אני מבין שזה לא תסריט ריאלי כל כך במציאות הישראלית. אני עובד כמדריך בשלוחה של TNT בקצרין ומאוד נהנה מהעבודה עם הילדים. אני שואף להתקדם בתחום האימון לצד התקדמות בצד האישי כספורטאי”.

הפנים לאולימפיאדה. איתן לוי במהלך אליפות העולם