באתי להושיט עזרה

“ספורטאי השבוע” שלנו הוא הכדורגלן אושר שמקה, שלמרות שאינו מתאמן עם הפועל עירוני צפת – כבש שלושה שערים לזכותה.

*. כל התמונות צולמו ע”י אבי רביבו – צילום אירועי ספורט

קבוצת הכדורגל של הפועל עירוני צפת פתחה בחודש האחרון את העונה. למעט ניצחון 0:3 במחזור הפתיחה של הליגה, נחלה הקבוצה שלושה הפסדים – שניים ברצף במשחקי הליגה ואחד במשחק הגביע מול בני ממב”ע, שהיה המשחק הראשון לעונה הזו. הקבוצה של אלון אלוק נשענת כרגע על סגל מצומצם, בשל מכת פציעות וחיסורים מסיבות שונות. כך או כך, השחקן הפורה ביותר שלה מתחילת העונה הוא דווקא שחקן שלא חתום על חוזה ואפילו לא מתאמן עם הקבוצה – שחקן ההתקפה המגוון אושר שמקה, בן 22 ממושב דלתון, בוגר מחלקת הנוער של הפועל מרום הגליל, ששיחק בארבעת המשחקים, כאשר בשלושת האחרונים עלה מהספסל ואף כבש שלושה שערים: במחזור הבכורה צמד שערים שכבש סייעו לקבוצה לזכות בניצחון 0:3 על אחווה שעב, ביום חמישי האחרון כבש שער במשחק מול צעירי טמרה – שחוללה מהפך וניצחה 1:2. לנו יש את כל הסיבות לבחור באושר שמקה ל”ספורטאי השבוע” שלנו ולערוך עמו ראיון קצר.

“האס” של צפת. אושר שמקה בפעולה



איך זה, ששחקן שכבש שני שערים לאורך כל העונה שעברה, כובש שלושה שערים בארבעה משחקים – למרות שהוא אפילו לא מתאמן עם הקבוצה?

“אני בטוח שאם הייתי משחק יותר, הייתי כובש יותר ועוזר לקבוצה להצליח יותר. בנוגע לעונה הזו, עבדתי ואני עדיין עובד מאוד קשה בכל אספקט אפשרי – אימוני כושר, אימוני כדורגל, כדי להגיע מוכן למשחקים. את רוב החבר’ה אני מכיר, יש לי איתם תיאום, חלקם חברים טובים גם מחוץ למסגרת של הכדורגל – כאלה שבאים להתארח בביתי ועם חלקם אני גם מתאמן, כך שלא נדרשה לי הסתגלות כדי להתחבר לקבוצה”.

מה הסיבה, שאתה לא חתום עדיין בצפת?

“אני מכוון לשחק בליגה א’. התאמנתי כבר בקבוצה אחת, היו מגעים עם שתי קבוצות שלא הבשילו לחתימה, אבל אני מקווה שבתקופה הקרובה אמצא קבוצה בליגה הזו ואוכל לבוא בה לידי ביטוי”.

נחוש לעבור לשחק בדרג גבוה יותר



יש אופציה שנראה אותך בצפת?

“בגדול, השאיפה שלי היא לשחק בליגה א’. במידה ולא אמצא קבוצה, ליגה ב’ תהיה אופציה ובפרט צפת, אבל זה גם תלוי בפרמטר הכספי”.

מה ההתרשמות שלך מצפת?

“אני חושב שיש קבוצה טובה, אבל הסגל מאוד קצר והקבוצה כדי לא להסתבך במאבקי התחתית צריכה להתחזק בעוד שניים-שלושה שחקנים”.

מה השאיפות שלך לעתיד?

“אני שואף לשחק בליגה א’, להוכיח את עצמי שם בתקווה להגיע בהמשך לליגה הלאומית – משם השמיים הם הגבול”.

עובד קשה, כדי להשיג את המטרות שלו