גוף חטוב ומעוצב ב- 20 דקות אימון פעם בשבוע! הצטרפו לעשרות מתאמנים שכבר רואים תוצאות! EMS PLUS ראש פינה
view counter
האיש שירגיש, יקפיץ וילהיב את הקהל שלכם. מי שידאג להרים את האירוע שלכם לגבהים חדשים. DJ אילון ישראל – תקליטן הבית של הצפון!
view counter
א.א אורטופדיה וספורט
view counter
צדק חייתי - מזון וציוד לבעלי חיים במחירים מפתיעים
view counter
דוגי סטייל - מזון וציוד לחיות מחמד, מספרה לכלבים וחתולים
view counter
מרכז שרות פיאט החולה - פחחות וצבע לכל סוגי הרכב
view counter
LP מחשבים - לאנשים שבאמת אוהבים מחשבים
view counter
מאמו - מוצרי תינוקות
view counter
פאבוס - פאב הבית של הצפון
view counter
בר בשר - אטליז גורמה ומעדנייה בצומת הגומא
view counter
ראש פינה ספא - טיפולי ספא לגוף ולנפש
view counter
די ג'יי אילון ישראל
view counter
טקיאר מזגנים - מערכות מיזוג וקירור אויר מתקדמות
view counter
מגזין אופניים - האתר השיתופי המוביל לרוכבים
view counter
צ'יז פיצה - Cheese Pizza
view counter
שווארמה יוסף אקספרס קריית שמונה
view counter
שיפודי הקריה
view counter
ינקי אילן שלומי שלטים בע"מ - מפעל לייצור כל סוגי השלטים, הדפסות דיגיטליות ותמונות קנבס
view counter
Shay Dekel Store - סטודיו לעיצוב ותפירה בהתאמה אישית
view counter

איזה ספורטאים אתם? גישה חדשנית לתזונה ושיקום בספורט

מאת: 
רונית שקד
בשם: 
גליל עולה
תאריך: 
21.09.14


 1900-72-90-92 שלוחה 71


התאמת תכנית האימון, התזונה וההתאוששות לספורטאים נקבעת על-פי רמת האימונים שלהם ועל פי התהליכים הפיזיולוגים המתרחשים בגוף באותו תהליך של אימון. לפיהם אנו יודעים לתת לגוף את הצרכים שלו ולהתאים את התפריט לאותו ספורטאי. זה מובן מאליו שספורטאי אולימפי וספורטאי חובבן לא יקבלו את אותה התזונה ואותם אמצעי התאוששות.

ספורטאים וחיילים רבים מגיעים אלי לאחר פציעות חוזרות ונישנות וכאלו שנוספות. כאבי שרירים ודלקות בגידים ובמפרקים, פריצות דיסק, פריקות כתף, שברי הליכה, Tennis Elbow, קרעים במיניסקוס, Frozen Shoulder, מתיחה חזקה של הרצועות בברך וכאבי ברכיים, שחיקת סחוסים, נקעים, גנגליון, וכאבי גב, הם לעיתים חלק משגרת חייו של ספורטאי כל אחד והענף שלו.

תהליכי האימון קשורים תמיד במשוואה של העמסה והתאוששות. ספורטאי שיכולת ההתאוששות הפיזית והמנטלית שלו טובים ומהירים, יוכל להעמיס בצורה אפקטיבית יותר באימון הבא ולהגיע לשיא בזמן הנכון.

אחת הסיבות לכך שספורטאים לא תמיד מצליחים בכך או נפצעים במאמצים עצימים, היא חוסר ההבנה לגבי תזונה תחרותית והשילוב של תוספי תזונה איכותיים בתהליכי האימון, הקשורים בהתאוששות ובמניעה של פציעות.תחזוקה וטיפולים שוטפים, תוספי-תזונה, אמצעי התאוששות סאונה,ג'קוזי, עיסויים, טיפולי kinesiotaping.

אימון מנטלי, בדיקות שגרתיות ומעקב שוטף הם חלק חשוב ביותר בשגרת האימונים הקבועה של הספורטאי. אז איזה ספורטאים אתם - ולאיזה קטגורייה אתם שייכים?
ההגדרות לאיזה קטגוריה של ספורטאים אתם שייכים נעשית כך:
 ספורטאי חובב - נחשב כמי שמתאמן 2-3 יחידות אימון בשבוע
 ספורטאי תחרותי - נחשב מי שמתאמן 4-6 יחידות אימון בשבוע
 ספורטאי עילית/אולימפי - נחשב מי שמתאמן 8-12 יחידות אימון בשבוע
לכל אחד מהקטגוריות יש להתאים את תכנית האימון, התזונה והתוספים ואמצעי ההתאוששות לרמה בה הוא מתאמן.

ספורטאים תחרותיים וספורטאים אולימפיים
תהליכי האימון של כל ספורטאי תחרותי/אולימפי מתמקדים בסופו של דבר בהעמסה והתאוששות בכל שלב בתהליכי האימון כדי לשפר את התוצאה ולהגיע לשיא בתחרות החשובה ביותר בעונה.כל ספורטאי תחרותי/אולימפי חייב להיות מוקף בצוות מקצועי הנותן לו את התמיכה האופטימלית בחמש קטגוריות המשלימות זו את זו כדי שיתמקד בהשגת המטרה ויגיע לתוצאה המקסימלית.
 מאמן / תכנית אימון מקצועית מתאימה
• תזונה תחרותית/אולימפית
 אימון מנטלי ודמיון מודרך
 אמצעי התאוששות
 שקט כלכלי

תזונה אולימפית/תחרותית - תזונה במהלך תכנית האימונים, הכוללת נוגדי-חימצון, חומצות שומן חיוניות וחומצות  אמינו.

אמצעי התאוששות - סאונה, ג'קוזי, אמבטיות עם מה טיפות שמן לבנדר, טיפולי קינזיוטייפינג. עיסוירקמות עמוק/ספורטאים כדאי שהעיסוי יבוצע ע"י מטפל קבוע המכיר את גוף הספורטאי ומומלץ שהמטפל האישי יתמקצע גם בטיפול ושיקום של פציעות ספורט.

אימוןמנטלי ודמיון מודרך - ניתן לשלב זאת בזמן העיסוי של הספורטאי, או כשעת אימון ע"י מנטור

שקט כלכלי - ספונסר או משכורת פסיבית, המאפשרת לספורטאי להתאמן בשקט ללא דאגות פרנסה.

טיפים לסיכום
1. עבדו עם תכנית אימון מסודרת ומותאמת למטרות שאליהן אתם רוצים להגיע.
2. אמצו לעצמכם תזונה נכונה לפי הרמה בה אתם מתאמנים, הכוללת תוספי-תזונה איכותיים לנטרול הרדיקלים החופשיים   ולשמירה על איזון של הגוף.
3. הכניסו לעצמכם לפחות אמצעי התאוששות אחד בשבוע.
4. שלבו אימון מנטלי בסדר היום שלכם - 10 דקות ביום יעשו את העבודה.
5. מצאו ספונסר או עבדו עם חברה שמאפשרת לכם לקבל עמלה כספית עבור שיווק המוצרים שבהם אתם משתמשים (ביגוד, תוספי-תזונה, אביזרים וכד').
6. התמידו במה שאתם עושים, אל תוותרו גם בתקופות קשות, חוק 10,000 השעות אומר שלוקח בסביבות 10,000 שעות אימון-  בסביבות 10 שנים– כדי להגיע להצלחה.

תאמינו בעצמכם וההצלחה שלכם תגיע.

 


רונית שקד
LMT, KTT ,ST, LT


 

פרסום תגובה חדשה

CAPTCHA
אתגר זה נועד לוודא שהינך אנושי כדי למנוע "ספאם".
מילגה קריית שמונה
view counter
הגיע הזמן לעלות לליגה של הגדולים, מותגי הספורט המובילים בעולם עכשיו במחירי חיסול, בי אקטיב ביגוד ספורט מקצועי
view counter
הסטפר מקרטע? ההליכון נשבר? אופני הכושר לא עובדים? פנו אלינו ותחזרו להתאמן כמו אלופים. קובי - הדרכה וציוד ספורט
view counter
בטניס הילד שלך כוכב. המרכז לטניס בישראל - קריית שמונה מעצבים אלופים לחיים כבר 40 שנה!
view counter
זקוקים לחנות מחשבים איכותית עם שירות התקנות מקצועי ואמין? פתרונות מחשוב וסלולר לבית ולמשרד. LP מחשבים לאנשים שבאמת אוהבים מחשבים
view counter
מחפשים מועדון כושר עם מגוון רחב של חוגים ומכשירים מתקדמים? הצטרפו עוד היום למשפחת הכושר החזקה של בי אקטיב
view counter
כבר לא צריך לנסוע רחוק בשביל מוצרים לתינוקות. מבחר חבילות לידה, עגלות, כיסאות לרכב, אביזרים וטקסטיל. מאמו - חנות מוצרי תינוקות
view counter
רוצים לפרסם בצורה יעילה ומשתלמת? בכדי שזה יעבוד אתם חייבים לפנות למומחים. בכדי שזה יצליח אתם צריכים את "ינקי אילן שלומי שלטים"
view counter

כל הזכויות שמורות © גליל עולה - אתר הספורט של הצפון
תכנות: SmartWebs  ♦  שיווק דיגיטלי: SOL Digital