גוף חטוב ומעוצב ב- 20 דקות אימון פעם בשבוע! הצטרפו לעשרות מתאמנים שכבר רואים תוצאות! EMS PLUS ראש פינה
view counter
מחפשים אימון פונקציונאלי המשלב קרוספיט, TRX ואקסטרים? אימוני כושר אישיים וקבוצתיים במתחם מאובזר וחדשני. קרוספיט קריית שמונה
view counter
הגיע הזמן לעלות לליגה של הגדולים, מותגי הספורט המובילים בעולם עכשיו במחירי חיסול, בי אקטיב ביגוד ספורט מקצועי
view counter
Shay Dekel Store - סטודיו לעיצוב ותפירה בהתאמה אישית
view counter
EMS Plus ראש פינה - סטודיו אימוני כושר בשיטה מהפכנית
view counter
פוקצ'ה - מסעדה איטלקית ים תיכוניות במתחם גן הצפון בגליל העליון
view counter
פיורינה ספא מן הטבע - הגושרים מלון בטבע
view counter
אוחנה סנטר - המרכז לאספקה טכנית
view counter
שווארמה יוסף אקספרס קריית שמונה
view counter
מועדון כושר ועיצוב הגוף בי אקטיב
view counter
Card Online - כרטיס ביקור דיגיטלי - הנוכחות שלך ברשת!
view counter
בר בשר - אטליז גורמה ומעדנייה בצומת הגומא
view counter
מכבסת ורד - אנחנו מכבסים הכל!
view counter
ראש פינה ספא - טיפולי ספא לגוף ולנפש
view counter
אורי רובין - רפואה סינית משלימה
view counter
יוגצ'ה - יוגצ'ה - גלידות יוגורט משובחות
view counter
בייקרס אליפלט - המרכז הצפוני לרוכבי אופניים
view counter
קובי הדרכה וציוד ספורט
view counter
Sweat Box קריית שמונה - אימון פונקציונאלי במתחם כושר חדשני בגליל העליון
view counter

איזה ספורטאים אתם? גישה חדשנית לתזונה ושיקום בספורט

מאת: 
רונית שקד
בשם: 
גליל עולה
תאריך: 
21.09.14


 1900-72-90-92 שלוחה 71


התאמת תכנית האימון, התזונה וההתאוששות לספורטאים נקבעת על-פי רמת האימונים שלהם ועל פי התהליכים הפיזיולוגים המתרחשים בגוף באותו תהליך של אימון. לפיהם אנו יודעים לתת לגוף את הצרכים שלו ולהתאים את התפריט לאותו ספורטאי. זה מובן מאליו שספורטאי אולימפי וספורטאי חובבן לא יקבלו את אותה התזונה ואותם אמצעי התאוששות.

ספורטאים וחיילים רבים מגיעים אלי לאחר פציעות חוזרות ונישנות וכאלו שנוספות. כאבי שרירים ודלקות בגידים ובמפרקים, פריצות דיסק, פריקות כתף, שברי הליכה, Tennis Elbow, קרעים במיניסקוס, Frozen Shoulder, מתיחה חזקה של הרצועות בברך וכאבי ברכיים, שחיקת סחוסים, נקעים, גנגליון, וכאבי גב, הם לעיתים חלק משגרת חייו של ספורטאי כל אחד והענף שלו.

תהליכי האימון קשורים תמיד במשוואה של העמסה והתאוששות. ספורטאי שיכולת ההתאוששות הפיזית והמנטלית שלו טובים ומהירים, יוכל להעמיס בצורה אפקטיבית יותר באימון הבא ולהגיע לשיא בזמן הנכון.

אחת הסיבות לכך שספורטאים לא תמיד מצליחים בכך או נפצעים במאמצים עצימים, היא חוסר ההבנה לגבי תזונה תחרותית והשילוב של תוספי תזונה איכותיים בתהליכי האימון, הקשורים בהתאוששות ובמניעה של פציעות.תחזוקה וטיפולים שוטפים, תוספי-תזונה, אמצעי התאוששות סאונה,ג'קוזי, עיסויים, טיפולי kinesiotaping.

אימון מנטלי, בדיקות שגרתיות ומעקב שוטף הם חלק חשוב ביותר בשגרת האימונים הקבועה של הספורטאי. אז איזה ספורטאים אתם - ולאיזה קטגורייה אתם שייכים?
ההגדרות לאיזה קטגוריה של ספורטאים אתם שייכים נעשית כך:
 ספורטאי חובב - נחשב כמי שמתאמן 2-3 יחידות אימון בשבוע
 ספורטאי תחרותי - נחשב מי שמתאמן 4-6 יחידות אימון בשבוע
 ספורטאי עילית/אולימפי - נחשב מי שמתאמן 8-12 יחידות אימון בשבוע
לכל אחד מהקטגוריות יש להתאים את תכנית האימון, התזונה והתוספים ואמצעי ההתאוששות לרמה בה הוא מתאמן.

ספורטאים תחרותיים וספורטאים אולימפיים
תהליכי האימון של כל ספורטאי תחרותי/אולימפי מתמקדים בסופו של דבר בהעמסה והתאוששות בכל שלב בתהליכי האימון כדי לשפר את התוצאה ולהגיע לשיא בתחרות החשובה ביותר בעונה.כל ספורטאי תחרותי/אולימפי חייב להיות מוקף בצוות מקצועי הנותן לו את התמיכה האופטימלית בחמש קטגוריות המשלימות זו את זו כדי שיתמקד בהשגת המטרה ויגיע לתוצאה המקסימלית.
 מאמן / תכנית אימון מקצועית מתאימה
• תזונה תחרותית/אולימפית
 אימון מנטלי ודמיון מודרך
 אמצעי התאוששות
 שקט כלכלי

תזונה אולימפית/תחרותית - תזונה במהלך תכנית האימונים, הכוללת נוגדי-חימצון, חומצות שומן חיוניות וחומצות  אמינו.

אמצעי התאוששות - סאונה, ג'קוזי, אמבטיות עם מה טיפות שמן לבנדר, טיפולי קינזיוטייפינג. עיסוירקמות עמוק/ספורטאים כדאי שהעיסוי יבוצע ע"י מטפל קבוע המכיר את גוף הספורטאי ומומלץ שהמטפל האישי יתמקצע גם בטיפול ושיקום של פציעות ספורט.

אימוןמנטלי ודמיון מודרך - ניתן לשלב זאת בזמן העיסוי של הספורטאי, או כשעת אימון ע"י מנטור

שקט כלכלי - ספונסר או משכורת פסיבית, המאפשרת לספורטאי להתאמן בשקט ללא דאגות פרנסה.

טיפים לסיכום
1. עבדו עם תכנית אימון מסודרת ומותאמת למטרות שאליהן אתם רוצים להגיע.
2. אמצו לעצמכם תזונה נכונה לפי הרמה בה אתם מתאמנים, הכוללת תוספי-תזונה איכותיים לנטרול הרדיקלים החופשיים   ולשמירה על איזון של הגוף.
3. הכניסו לעצמכם לפחות אמצעי התאוששות אחד בשבוע.
4. שלבו אימון מנטלי בסדר היום שלכם - 10 דקות ביום יעשו את העבודה.
5. מצאו ספונסר או עבדו עם חברה שמאפשרת לכם לקבל עמלה כספית עבור שיווק המוצרים שבהם אתם משתמשים (ביגוד, תוספי-תזונה, אביזרים וכד').
6. התמידו במה שאתם עושים, אל תוותרו גם בתקופות קשות, חוק 10,000 השעות אומר שלוקח בסביבות 10,000 שעות אימון-  בסביבות 10 שנים– כדי להגיע להצלחה.

תאמינו בעצמכם וההצלחה שלכם תגיע.

 


רונית שקד
LMT, KTT ,ST, LT


 

פרסום תגובה חדשה

CAPTCHA
אתגר זה נועד לוודא שהינך אנושי כדי למנוע "ספאם".

כל הזכויות שמורות © גליל עולה - אתר הספורט של הצפון
תכנות: SmartWebs  ♦  שיווק דיגיטלי: SOL Digital